رشد پارامترهای اقتصادی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در اغلب پارامترهای اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم و ظرف ۶ماهه اول سال‌۹۷ هفت هزار و ۵۰نفر بیمه‌شده داشته‌ایم. به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در نشست با فعالان اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی که با حضور جبار عبودزاده مدیر بهبود کسب‌وکار و توسعه رقابت‌ها و […]

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در اغلب پارامترهای اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم و ظرف ۶ماهه اول سال‌۹۷ هفت هزار و ۵۰نفر بیمه‌شده داشته‌ایم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در نشست با فعالان اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی که با حضور جبار عبودزاده مدیر بهبود کسب‌وکار و توسعه رقابت‌ها و ریاض فرحانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت منطقه آزاد اروند باید در ۴سال گذشته دیده شود، چراکه توسعه این منطقه به شکل فعلی با روی کار آمدن دولت آقای روحانی انجام شد.

وی افزود: در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و دیگر بخش‌ها اقداماتی انجام‌شده است و نمی‌توان همه آنها را انکار کرد اما قابل نقد هستیم و انتقادات را به‌طور کامل و می‌شنویم و پاسخگو هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در بخش کشاورزی جای کار زیادی در منطقه وجود دارد اما وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌کدام از اختیارات خود را به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض نکرده است و دست ما به‌اندازه بخش‌هایی که تفویض اختیار شده است باز نیست. از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم به‌ منظور تقویت این بخش تفویض اختیار لازم را انجام دهد.

موسوی گفت: تا سال‌۹۲ حجم سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۷۶میلیارد تومان بوده و سرمایه‌گذاری خارجی صفر بوده است، اما در حال حاضر ۴هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه شده است.

وی تصریح کرد: در اغلب پارامترهای اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم و ظرف ۶ماهه اول سال ۹۷ هفت هزار و ۵۰نفر بیمه‌شده داشته‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: استفاده از نظرات مردم و به‌خصوص نخبگان سبب پیشرفت در کار می‌شود، همه قابل نقد هستیم اما نمی‌توان کارهای انجام‌شده را نیز نادیده گرفت.

موسوی بیان کرد: منطقه آزاد اروند دو اتاق اصناف و دو اتاق بازرگانی، ۴۰هزار واحد صنفی و ۱۶۶واحد صنعتی فعال دارد و این اعداد در دیگر مناطق وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ظرف سال گذشته بیش از ۳۰هزار متر زمین واگذار کردیم و در حال حاضر این زمین‌ها فعال است، اظهار کرد: شرایط اقتصادی منطقه آزاد اروند نسبت به دیگر مناطق با توجه به جمعیت شرایط خوبی است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ممنوعیت ورود اتباع خارجی به منطقه که هم‌اکنون برقرار است تأثیری در قیمت کالا نداشته است و این موضوع هم‌اکنون مشهود است.

موسوی بیان کرد: هتل‌های منطقه آزاد اروند با ۲۰درصد توان کار می‌کردند در حالی‌ که هم‌اکنون با ۸۰درصد توان فعال هستند و بازار خرمشهر و آبادان بعد از لغو روادید شاهد رشد خوبی بوده است.