رئیس گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

رشد ۱۵۰۰درصدی صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم

رئیس گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از رشد بیش از 1500درصدی این منطقه در قالب صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مختار گرشاسبی با بیان این مطلب افزود: مجموع صادرات از منطقه آزاد قشم در قالب صادرات مجدد و صادرات از محل تولید به خارج از کشور در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری معادل بیش از ۱۰۷میلیون و ۳۱۷هزار دلار بوده است.

وی با اشاره میزان صادرات صورت گرفته به خارج از کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، بیش از ۹۷میلیون و ۴۲۸هزار دلار صادرات از محل تولید به خارج از کشور انجام شده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور در این زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل ۴۵۹درصد رشد دارد.

به گفته گرشاسبی؛ تا پایان مردادماه امسال بیش از ۹میلیون و ۸۸۸هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم در پنج‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۷۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس گمرک منطقه آزاد قشم اذعان کرد: عمده محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم در این مدت به مقصد کشورهای هدف ازجمله امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.

گرشاسبی بیان داشت: با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت تسهیل فرآیند صادرات، وعده جهش صادراتی و تراز تجاری مثبت در پنج‌ماهه ابتدایی امسال محقق شد.

رئیس گمرک منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با هدفگذاری صورت گرفته توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای مدیریت حوزه تجارت و تسهیل فرآیندهای صادرات، شاهد رشد و توسعه حوزه صادرات به منظور خلق ثروت و ارزش‌آفرینی اقتصادی در قشم هستیم.