در دولت دوازدهم انجام شد:

رشد ۲۳درصدی سرانه فضای سبز در جزیره قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 23درصدی سرانه فضای سبز قشم به ازای هر نفر در دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرج طهماسبی با اعلام این خبر گفت: سرانه فضای سبز شهر قشم از ۱۲ و ۶دهم متر در سال‌۱۳۹۶ به ۱۵ و ۵دهم متر در سال‌۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است‌‌.

وی ادامه داد: کاشت بیش از سه هزار نفر انواع نخل مثمر سازگار با آب و هوای جزیره، بیش از ۱۵۰هزار مترمربع چمن و بیش از ۳۰هزار اصله درخت و درختچه ازجمله مهم‌ترین اقدامات این مدیریت در راستای افزایش سرانه فضای سبز در سرتاسر جزیره است‌‌.

به گفته طهماسبی، ایجاد نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری کشور و احداث نهالستان امید و ایجاد فضای سبز مسیرهای مواصلاتی جزیره و روستاهای هدف گردشگر و میدان‌های موجود در شهرهای قشم، درگهان و سوزا، فرودگاه و سایر روستاهای موجود در کنار احداث پارک‌های شهری متعدد در محله‌های مختلف از دیگر اقداماتی است که موجب افزایش سرانه فضای سبز شده است‌‌‌.

 

رشد ۶۴درصدی سرانه پارک‌های شهری

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بیان رشد ۶۴درصدی سرانه پارک‌های شهر قشم در چهار سال اخیر گفت: سرانه پارک در شهر قشم از ۵ و ۶دهم متر به ازای هر نفر در سال‌۹۶ به ۹ و ۲دهم متر در سال‌۹۹ افزایش یافته و اکنون شهر قشم از نظر برخورداری از پارک‌های شهری نسبت به جمعیت، در وضعیت مطلوبی قرار دارد‌‌.

وی با اظهار اینکه مساحت پارک‌های قشم قبل از سال‌۹۶ بالغ بر ۲۲۰هزارمتر مربع بود، خاطرنشان کرد: این رقم تا پایان سال گذشته به ۳۹۰هزار مترمربع رسید که می‌توان ازجمله پارک‌های احداث شده در سال‌۹۹ به فاز‌۲ کمپ‌پارک آفتاب، پارک‌های شهرک گلستان و بوستان اشاره کرد‌‌.

به گفته طهماسبی، پارک جنگلی گلستان فاز‌۲، پارک محله‌ای پرستو نریمان، پارک فرهنگ شهرک بوستان، پارک‌های محله‌ای شهرک الهیه و توسعه پارک زیتون که عملیات احداث آن در سال‌۹۹ آغاز شده بود، در سال جدید تکمیل می‌گردد و عملیات عمرانی پارک نسترن شهرک سام و زال و پارک ساحلی مرجان نیز پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود که تاثیر بسزایی در افزایش سرانه پارک شهری قشم دارند‌‌.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اظهار کرد: افزایش، توسعه و نگهداری فضای سبز و بهبود فضای شهری با کاشت انواع درختان میوه گرمسیری، گلدار و معطر دائمی و کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری با به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی، مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار به منظور رعایت حقوق شهروندان در برخورداری از شهری زیبا از مهم‌ترین اقداماتی است که در چهار سال گذشته دنبال شده و با تمام توان در سال پیش روی هم دنبال می‌شود.