مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

رشد ۲۳درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس در سال‌۹۹

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش 23درصدی صادرات از این منطقه در سال‌99 خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد که سال گذشته با ۲۳درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۶۴۵میلیون دلار صادرات رسیده است.

وی افزود: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۲۲۸میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات ۱۳۲میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۲درصدی داشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس ارزش صادرات حاصل از تولید این منطقه به سرزمین اصلی را ۱۷۳میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: نسبت به صادرات ۱۶۰میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۸درصد رشد دارد.

نریمان اذعان کرد: صادرات کالای داخلی منطقه در طول دوازده ماه سال گذشته ۲۳۵میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات ۸۸میلیون دلاری مدت مشابه در سال‌۹۸، رشد ۱۶۷درصدی را نشان می‌دهد. همچنین علاوه بر ۲۳۵میلیون دلار،  ۱۰۳میلیون دلار گاز طبیعی نیز از مرکز نوردوز از این محل صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس صادرات قطعی انجام شده، عمده این اقلام که شامل خشکبار، مصنوعات پلاستیکی، صیفی‌جات گلخانه‌ای، شمش فولادی، نخ پلی‌استر، جامبوبگ، کیسه پلی‌پروپلینی و تسمه پروپیلن‌، هیدورکربن، باتری خودرو و… می‌‎باشد، به کشورهای آذربایجان، روسیه، عراق، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، الجزایر، صربستان صادر شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان یادآرو شد: سال گذشته براساس بخشنامه‌های گمرک ایران مبنی بر لزوم اخذ ثبت سفارش ورود هر نوع کالا به سرزمین اصلی و مناطق آزاد،شرکت‌های حمل و نقل به دلیل عدم دریافت ثبت سفارش نتوانستند کالاهای ترانزیتی را وارد منطقه کنند و در نتیجه، صادرات مجدد از زمان ابلاغ بخشنامه مذکور در ارس در حد صفر شده است.