معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

رشد ۴۲۱درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هم‌اکنون گمرک در گیت‌های خروجی این منطقه مستقر است و تمام عملیات واردات کالای همراه مسافر و مواد مصرفی در آن انجام می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم در منطقه آزاد اروند ۹۲میلیون دلار بود که این رقم از سال‌۹۶ تا ۹۹ به ۴۸۰میلیون دلار رسید که رشد ۴۲۱درصدی را نشان می‌دهد.

وی میزان واردات کالا‌، مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعتی به منطقه آزاد اروند در دولت یازدهم را ۵۶میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم در چهار سال گذشته به یک میلیارد دلار رسیده است.

موسوی همچنین میزان ترانزیت خارجی در دولت یازدهم در منطقه آزاد اروند را ۳۶۰میلیون دلار بیان کرد و گفت: این رقم در چهار سال گذشته به ۷۰۰میلیون دلار رسیده و رشد ۹۵درصدی داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند به استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت‌های منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: هم‌اینک گمرک در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند مستقر است و تمام عملیات واردات کالای همراه مسافر و مواد مصرفی در منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر تمام فرآیند اجرایی ورود کالای همراه مسافر در منطقه توسط نیروهای منطقه آزاد اروند انجام می‌شود و هیچ مشکلی در گیت‌های خروجی گمرک وجود ندارد.

موسوی تراز تجاری منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کل واردات کالا به منطقه آزاد اروند در چهارساله دوم دولت تدبیر و امید ۱۴۵میلیون دلار بود و در این مدت صادرات کالا از این منطقه به ۷۴۲میلیون دلار رسید.

 

بهره‌برداری از ۲۱واحد تولیدی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در ادامه واحدهای اقتصادی فعال در منطقه آزاد اروند را ۲۰۰واحد بیان کرد و گفت: در سال جهش تولید ۲۱واحد صنعتی در این منطقه آزاد به بهره‌برداری رسید و ۹واحد دیگر نیز آماده بهره‌برداری است.

موسوی با اشاره به برنامه‌های مهم منطقه آزاد اروند در سال‌۱۴۰۰ اظهار داشت: امسال محدودیت‌های کرونایی مانع از سفر گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه شد و به همین دلیل کسب و کارهای کوچک مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر آسیب‌ جدی دیدند؛ لذا امیدواریم در سال آینده با ریشه‌کنی کرونا شاهد رونق کسب و کارهای کوچک با ورود گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه باشیم.

تسهیل در ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه به منطقه آزاد اروند را از دیگر برنامه‌های سال‌۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: رونق کسب و کارهای کوچک و رفع موانع تولید از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد اروند در سال‌۱۴۰۰ خواهد بود.