مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

رشد ۶۱درصدی صدور و تمدید پروانه کسب در منطقه آزاد قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در 2ماه نخست سال جاری، 145پروانه کسب صادر و تمدید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 61درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۶۶فقره پروانه کسب صادر و ۷۹فقره تمدید شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، تعداد ۲۰۷مورد پرونده برای پروانه کسب در مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ثبت شده و ۲۱پروانه نیز ابطال شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری همچنین ۴مورد تقاضای تغییر شغل، ۶مورد نیز تقاضای دریافت کارت مباشرت در این مدیریت به ثبت رسیده است.

امیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش نظارت و رصد بازار، افزود: در این مدت بیش از ۲۳۶۰بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از ۴۷درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال، ۱۰پرونده به اداره تعزیرات ارسال شده است، اظهار کرد: همچنین در این مدت، ۷۱۰کیلوگرم اقلام غیراستاندارد و غیربهداشتی معدوم شده که این رقم نسبت به سال گذشته، حدود ۹۰درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته، دوره‌های آموزشی مختلفی با هدف آشنایی اصناف فعال قشم با چارچوب‌های قانونی، آشنایی با قوانین و مقررات و روش‌های نوین ارتباط با مشتریان برگزار می‌شود.