رئیس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

رفع تصرف ۲۸۱۵مترمربع از اراضی ملی در شهر درگهان قشم

رئیس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اجرای سیاست‌های مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین‌خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم و حسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان با همکاری شایان مامورین نیروی انتظامی، افزون بر دو هزار و 815مترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در شهر درگهان قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مصطفی مازندرانی با اعلام این مطلب افزود: ارزش تقریبی این اراضی که در قالب پنج قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون بر هشت میلیارد و ۴۴۵میلیون ریال برآورد شده است‌.

وی در تشریح قطعات این اراضی گفت: این قطعات که در محله شیخ آباد شهر درگهان واقع شده است شامل قطعه اول به مساحت ۹۵۰مترمربع به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال، قطعه دوم به مساحت ۵۲۰مترمربع به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال، قطعه سوم به مساحت ۱۷۰مترمربع به ارزش تقریبی ۵۱۰میلیون ریال، قطعه چهارم به مساحت ۱۷۵مترمربع به ارزش تقریبی ۵۲۵میلیون ریال و قطعه پنجم به مساحت ۱۰۰۰مترمربع به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال است.

رئیس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون هیچگونه خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است، از تخریب سازه‌ها و کارگاه‌های پروژه‌های اتمام یافته، احداثی در اراضی ملی و دولتی واقع در مجاورت اتوبان خلیج فارس قشم از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

مازندرانی، مساحت کل این پروژه‌ها را که بعد از میدان طولا سمت راست اتوبان و همچنین روبروی پارک کروکودیل‌ها، جنب زمین واگذار شده به صدا و سیما قرار گرفته است، بالغ بر یک هزار و ۱۱۰مترمربع اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که رفع تصرف این اراضی و تخریب این پروژه‌ها در راستای شرح وظایف کاری و تکلیف قانونی این یگان و در اجرای دستور کتبی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم انجام شده است، تصریح کرد: این یگان براساس روال و موازین قانونی و بر وفق مقررات پس از انجام استعلامات مورد نیاز، مبادرت به انجام این اقدامات کرده است‌.

رئیس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل معزز سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت‌های قانونی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از اقدامات این یگان، از همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، مدیر کل حراست، مدیریت حقوقی و امور قراردادها و مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم  تقدیر و تشکر کرد.