سرپرست دفتر مرکزی حراست سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

رفع تصرف ۳۰۰۰متر از اراضی ملی و ساحلی در منطقه آزاد انزلی

در راستای ساماندهی و آزادسازی اراضی ملی منطقه آزاد انزلی، از سوی یگان حفاظت از اراضی و اجراییات و مدیریت حقوقی سازمان منطقه آزاد انزلی و با مشارکت مرزبانی، بالغ بر ۳۰۰۰متر از اراضی ملی و نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی که با دیوارکشی تصرف شده بود، رفع تصرف گردید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سرپرست دفتر مرکزی حراست سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر بیان کرد‌: افراد سودجو از طریق دیوارکشی، نصب سیم خاردار و ساخت آلاچیق در روستاهای زیباکنار و چپرپرد پایین اقدام به تصرف اراضی ملی و نوار ساحلی کرده که با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی، موانع و ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد شده، قلع و زمین‌های مورد تصرف آزاد شده است.

کریم نظری لزوم همکاری همه شهروندان محدوده را برای حفظ و حراست از اراضی به منظور ایجاد زمینه‌های لازم در راستای توسعه همه‌جانبه در این منطقه با اطلاع‌رسانی به ضابطین قضایی بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برخورد با تخلفات ساختمانی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرفات اراضی، جلوگیری از برداشت غیرمجاز ماسه و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی محدوده منطقه آزاد انزلی از مهم‌ترین اقدامات یگان حفاظت این سازمان است.

گفتنی است، در شش ماه گذشته بالغ بر ۳هکتار از اراضی ملی و نوار ساحلی در سطح ۲۸روستای محدوده منطقه آزاد انزلی رفع تصرف شده است.