مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد:

رفع موانع توسعه مناطق آزاد از مسیر همگرایی با بخش خصوصی

جمعی از نمایندگان اصناف و فعالین اقتصادی مناطق آزاد با حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در نشست با جمعی از نمایندگان اصناف و فعالین اقتصادی مناطق آزاد بر لزوم همگرایی و وحدت رویه میان دبیرخانه شورایعالی و فعالین بخش خصوصی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به پیگیری اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، حضور نمایندگان دبیرخانه و فعالین اقتصادی در روند اجرای این اصلاحات و ارائه نظرات کارشناسی را ضروری دانست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: مناطق آزاد، فرزندان خلف اقتصاد کشور می‌باشند که متکی به توانمندی‌های خود رشد پیدا کرده‌اند و در حال رسیدن به مرحله تکامل و بلوغ خود هستند.

مومنی، بعد از شنیدن نقطه نظرات فعالین اقتصادی مناطق آزاد که در این نشست مهم‌ترین مشکلات و موانع بر سر راه فعالیت خود را مطرح نمودند، از لزوم توسعه نگاه ملی به موضوع مناطق آزاد و اجرای دقیق قانون در تفویض اختیار دستگاه‌های دولتی به عنوان حلقه مفقوده اداره این مناطق نام برد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه عملکرد این مناطق در دوره دولت تدبیر و امید در مقایسه با سرزمین اصلی مثبت ارزیابی می‌شود، بیان داشت: تداوم این بازدهی مطلوب، درگرو همکاری همه دستگاه‌های دولتی، نظارتی و قانون‌گذاری است.

گفتنی است، در این نشست علاوه بر نمایندگان اصناف و فعالین اقتصادی مناطق آزاد‌، رئیس و دبیر شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد و جمعی از صاحبنظران این حوزه نیز حضور داشتند.