قائم‌مقام دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

روز خبرنگار؛ فرصتی مناسب برای بزرگداشت تلاشگران حوزه خبر و رسانه

به مناسبت روز خبرنگار، یکشنبه (30مردادماه) نشست صمیمانه‌ای با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار گردید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این نشست که با حضور «حمید برومند» قائم‌مقام دبیرخانه شورایعالی و «حسن خانلری» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله حسین‌(ع)، از مساعدت و همراهی خبرنگاران در طی یکسال گذشته تقدیر شد.

قائم‌مقام دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با تقدیر از تلاشگران عرصه خبر و خبررسانی گفت: روز خبرنگار، فرصت مناسبی است برای بزرگداشت تلاشگران حوزه خبر و رسانه؛ امروز وظیفه خطیری برعهده خبرنگاران است تا همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل رسانه‌ای خود را به‌کار گیرند و در جهت پیشرفت و ارتقاء کشور استفاده کنند.

حمید برومند، مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دستاورد مهم دبیرخانه شورایعالی در سال جدید دانست و اظهار داشت: مناطق آزاد در هر دو موضوع صادرات و واردات عملکرد بهینه‌تری داشته‌اند و رشد صادرات به مراتب بیش از واردات بوده است. با تحلیل عملکرد تجارت خارجی در یکساله ابتدایی دولت سیزدهم، تراز تجارت خارجی مناطق آزاد مثبت ۳۹میلیون دلار محاسبه می‌شود که این امر نشان‌دهنده تثبیت مسیر افزایش صادرات و مدیریت بهینه واردات در این مناطق است.

قائم‌مقام دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: عموم اقدامات دبیرخانه شورایعالی در این مدت، متمرکز بر رفع چالش‌های فعالین اقتصادی و اقدامات توسعه‌ای به منظور بهبود محیط کسب و کار در این مناطق بوده است.

در ادامه این نشست، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با گذر از ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا‌(ع)، قدردان همراهی و همکاری شما عزیزان در پیشبرد اهداف دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد هستیم.

حسن خانلری افزود: ما، خبرنگاران را یک همکار دلسوز می‌دانیم، خبرنگاران چشم بینای سازمان‌ها هستند.

گفتنی است؛ خبرنگاران حاضر در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را جهت تعامل بیشتر و موثرتر با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد ارائه دادند.