مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد:

رونق اقتصادی و اهتمام به ارزش‌های اجتماعی، در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یکی از مولفه‌های مهم توسعه پایدار را توجه به محیط زیست و ارزش‌هاي فرهنگی و اجتماعی جامعه برشمرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران در اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی تلویزیون اسراء «استعدادیابی قرآنی کل کشور» که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ بر لزوم اهمیت توسعه پایدار اشاره داشت و گفت: رونق اقتصادی همراه با اهتمام به ارزش‌های اجتماعی از اقدامات ارزشمندی است که در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

به گفته وی، نباید ارزش‌ها ازجمله ارزش‌های فرهنگی، دینی و ملی زیر چرخ‌های اقتصاد به نابودی کشیده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جزیره زیبای کیش یکی از مصادیق ارزشمند توسعه پایدار در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این منطقه در ارائه یک الگوی توسعه در رابطه با ارزش‌های اجتماعی یک مدل کاربردی را در جامعه عرضه کرده است.

آهنگران، برگزاری آیین‌های مذهبی و اثرگذار در منطقه آزاد کیش را سبب پیشگام شدن این جزیره در زمینه‌های معنوی و قرآنی عنوان کرد و افزود: با تفاهمی که میان سازمان منطقه آزاد کیش با قائم‌مقام شبکه قرآن شده است، با یک کار مشترک، جلسات، مراسم‌ها و  آیین‌های بیشتری در این جزیره  برگزار خواهد شد‌‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید به  ارزش‌های جامعه، ملی و مذهبی توجه ویژه شود تا جزیره کیش اهدافی را که از سال‌های گذشته در دستورکار خود داشت، محقق کرده و در آینده اقدامات بزرگ و ارزشمندی انجام دهد.

همچنین، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان این که جزیره کیش به خود می‌بالد که کاروان اسراء در جمع ساکنان کیش حضور پیدا کرده است، گفت: امیدواریم این حضور معنوی همچنان در این منطقه استمرار داشته باشد.

سعید پورعلی با اشاره به این که در قرآن دو اسم اشاره وجود دارد، افزود: با توجه به‌ این که در سوره بقره از اشاره بعید استفاده شده، نشان دهنده آن است که قرآن از مقام بسیار رفیعی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در آیه‌۱۵۵ سوره حمد هم با اسم اشاره دیگری از قرآن یاد شده است که در آیه‌۱۵۵ قرآن از این حیث که در دسترس عموم امت است، راهکار زندگی با قرآن و زیست قرآنی را به ما می‌آموزد.

به گفته این مقام مسئول، قرآن مرکز حقیقی ایمان است و اگر دنبال رحمت قرآن هستیم، باید به این کتاب آسمانی پناه ببریم و از معصیت و مخالفت با کتاب خدا پرهیز کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر این مهم محقق شود، خداوند هم رحمت خود را بر ما نازل خواهد کرد؛ چراکه رحمت پروردگار برای انسان‌هایی است که با قرآن محشور هستند.

پورعلی بیان داشت: در آیه‌۱۵۵ به صفت مبارک قرآن و کتاب الهی اشاره شده است، از این‌رو مبارک از ماده برکت است و برکت به معنای زیادی و خیری است که می‌تواند در رحمت معنوی تجلی یابد.

وی افزود: مبارک یعنی قرآن منبعی است که خیرات و کرامات آن هم در جنبه مادی و هم جنبه معنوی زندگی ما استمرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: دستورهای این کتاب همیشه برای احوال ما مبارک است و منبع خیرات و برکات را به دنبال دارد.

پورعلی گفت: با تعظیم بر قرآن و عظیم شمردن آن می‌توانیم در پناه این کتاب سعادتمند زندگی کنیم.

وی با بیان این که ایران در پناه قرآن سربلند، عزتمند و عزیز است، اذعان نمود: ایران در پناه قرآن دارای هویت است و تمدن ایرانی ریشه در معارف دینی و قرآنی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: امروز در جزیره کیش با وجود تنوع مذهبی، قومی، نژادی، به مثابه یک ایران کوچک حلقه ارتباطی است که این شکاف‌ها را به هم پیوند می‌زند و آن قرآن کریم و عزیز است.

شایان ذکر است، در آیین اختتامیه دهمین دوره اختتامیه مسابقات قرآن برنامه تلویزیون اسراء، با حضور مصطفی خانزادی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، قائم‌مقام شبکه قرآن و هیات همراه و مدیران شبکه قرآن و دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد و داوران این مسابقات، از ۱۴نفر از منتخبین رقابت‌های کل کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز و خوزستان تقدیر شد.

براساس اعلام داوران این مسابقه، نفر اول تلاوت تقلیدی از استاد عبدالباسط، امیرعلی ناصری در گروه سنی زیر ۱۶سال، نفرات اول تلاوت تقلیدی از استاد مصطفی اسماعیل، داود سدری در گروه زیر ۱۶سال و مهدی آقاجانی در گروه سنی بالای ۱۶سال و نفر اول تلاوت تقلیدی از استاد منشاوی شامل ابوالفضل نجالو در گروه سنی زیر ۱۶سال و یونس شاه‌مرادی در گروه سنی بالای ۱۶سال معرفی شدند.

نفرات اول در بخش اجرای برنامه‌های معارفی نیز در گروه خواهران: آمنه صادقی در گروه سنی بالای ۱۶سال و زینب قنواتی در گروه سنی زیر ۱۶سال و در بخش آقایان نیز محمدامین قناد در گروه سنی بالای ۱۶سال و سید محمدعلی فتاحی در گروه سنی زیر ۱۶سال بودند.

داوران بخش دعاخوانی نیز امیررضا پرنلو را به عنوان برتر گروه سنی زیر ۱۶سال و محمدمهدی روحانی را به عنوان برتر گروه سنی بالای ۱۶سال و داوران بخش مداحی هم محمدیاسین عاملی‌زاده به عنوان نفر برتر زیر ۱۶سال و علی قرائی به عنوان نفر برتر بخش بالای ۱۶سال معرفی شدند.

گفتنی است، دراین دوره ۸۱برنامه تلویزیونی برگزار شد و ۳۸۰اثر از مجموع هزار و ۸۰۰اثر ارسال شده به دبیرخانه مسابقه به مرحله تلویزیونی راه یافتند و ۱۳اثر نیز در مرحله نهایی اجرا گردید.