بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی قشم:

رونق اقتصادی و توسعه عمرانی قشم در سال جهش تولید

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مرتب خود از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی منطقه آزاد قشم، پیش از ظهر روز پنجشنبه (4اردیبهشت) از پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی قشم و چند پروژه و واحد شیلاتی در غرب جزیره قشم بازدید و از نزدیک روند اجرای آنها را بررسی و در جهت تسریع امور و توسعه فعالیت‌های آنها دستورات مقتضی را صادر کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در ابتدای این بازدیدها با حضور در محل اجرای پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت صافی دریایی قشم در کیلومتر ۱۰اتوبان قشم-درگهان، روند اجرایی این پروژه را بازدید و با بهره‌بردار آن درخصوص مسائل و مشکلات گفت‌وگو کرد.

پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت صافی دریایی قشم که تاکنون ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در زمینی به مساحت ۱۹۱هکتار در دو بخش، با ایجاد ۸۵استخر اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود به طورمتو سط سالی یک هزار و ۵۰۰تن میگو در این مزرعه تولید شود.

براساس این گزارش، پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت پدیده صدف قشم دومین پروژه‌ای بود که مورد بازدید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

این پروژه نیز در ۲۰۱هکتار زمین با ۵۰استخر در دست اجراست که تاکنون ۸۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه آن به طور متوسط افزون بر یک هزار و ۵۰۰تن میگو باشد.

حضور در دفتر شرکت تکثیر و پرورش ماهی و میگو ممتاز درنا مهر قشم و گفت‌وگو با مدیرعامل این شرکت و بازدید از مزرعه متراکم پرورش میگو و کارگاه تکثیر میگو بهجت میگو قشم نیز از دیگر برنام‌های حمیدرضا مومنی بود که طی آنها اعلام شد ظرفیت تولید این دو پروژه بالغ بر ۱۲۰میلیون قطعه لارو است و تا ۲۰۰میلیون قطعه قابل توسعه است.

همچنین، پروژه‌های احداث ساختمان برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی قشم و ساختمان تکنیکال بلاک‌ این فرودگاه مورد بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

پروژه‌های احداث ساختمان برج مراقبت این فرودگاه با ۱۶۰مترمربع زیربنا و ساختمان تکنیکال بلاک آن با دو هزار و ۶۰۰مترمربع زیربنا هر دو در مجموع  با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

مجموع اعتبارات این دو پروژه که عملیات اجرایی آنها از مهرماه سال‌۱۳۹۴ آغاز شده است، بالغ بر ۱۲۱میلیارد ریال بوده و تجهیزات آنها نیز آماده نصب است.

گفتنی است، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را در این بازدیدها معاونین اقتصادی و سرمایه‌گذاری و فنی عمرانی، مدیر املاک و مستغلات، مدیر امور شهری و روستایی و اصناف، مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی، مدیر تشریفات و امور نمایشگاه‌ها، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان و رئیس اداره شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم همراهی کردند.