مشاور رئیس‌جمهور در بازدید از کارخانه شناورسازی مدکندآلوی قشم عنوان کرد:

رونق اقتصادی و خودکفایی کشور، با ساخت انواع شناورها در جزیره قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به اتفاق رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تولید و تعمیر انواع شناورهای فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در کارخانه شناورسازی مدکندآلوی قشم بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک و هیات همراه در بازدید از این کارخانه، از به کارگیری نیروهای بومی و اشتغال‌زایی در جهت کمک به تولید ملی و ارتقاء سطح کیفی و کمی صنعت کشتی‌سازی در منطقه آزاد قشم ابراز رضایت کردند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در این بازدید، ساخت ده‌ها فروند انواع شناور را در این کارخانه غرورانگیز خواند و با تشکر از تلاش‌های مدیریت و کارکنان این مجموعه تولیدی، نقش آنها را در رونق اقتصادی و خودکفایی کشور و جزیره قشم ستود.

گفتنی است، شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلوی قشم با هدف تولید و تعمیر انواع شناورهای فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی با به کارگیری نیروهای بومی و اشتغال‌زایی در جهت کمک به تولید ملی، ارتقای سطح کیفی و کمی صنعت کشتی‌سازی در منطقه در سال‌۱۳۸۵ تاسیس شد.

کارخانه این شرکت در زمینی به مساحت پنج هکتار در منطقه کندآلو جزیره قشم احداث شده و با اشتغال‌زایی ۲۰۰نیروی کار مستقیم و ۵۰۰نیروی کارغیرمستقیم، ظرفیت ساخت ۱۰۰فروند شناور زیر ۳۰تُن را در سال داراست و تاکنون حدود چهار شناور ۱۵۸نفره الماس، ۲۱فروند شناور آذرخش و ۴٠٠فروند شناور فایبرگلاس مسافری و تفریحی را در منطقه آزاد قشم ساخته است.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح چهارشنبه (۱۲شهریورماه) برای شرکت در آیین‌های بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.