با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد انجام شد:

رونمایی از سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد چابهار

سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد چابهار همزمان با سفر مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی شد.

هوشمندسازی و شفافیت در ارائه خدمات شهری ازجمله دستاوردهای برجسته این سامانه اختصاصی به شمار می‌رود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه رونمایی سامانه «زیما» گفت: سامانه هوشمند شهرسازی با عنوان زیما، سامانه اختصاصی سازمان منطقه آزاد چابهار است که با اهدافی همچون شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرسازی، هوشمند کردن خدمات شهری و مدیریت و نظارت هوشمند بر فرآیند واگذاری در منطقه آزاد طراحی و اجرا شده است.

ابوالقاسم اسدی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار واگذاری زمین یا پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: هر کدام از این طرح‌های سرمایه‌گذاری بر روی قطعه‌ای زمین اجرا می‌شود و طبیعتا نمی‌توان حجم بالای این تقاضاها و واگذاری‌ها را با پرونده‌های کاغذی مدیریت کرد. سیستم سنتی و دستی برای مدیریت این پروژه‌ها، کارکردها و پیشرفت فیزیکی آنها کارآمدی نداشته و باید سامانه‌ای به‌ صورت یکپارچه امور را مدیریت کند، سامانه زیما همین کارکرد را دارد.

به گفته وی، این سامانه تحت وب بوده و از هر کجا می‌توان وارد این سامانه شد و سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی هم می‌تواند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از واحد مدیریت شهرسازی سازمان منطقه آزاد، وضعیت زمین‌های قابل ‌واگذاری را ببیند و همچنین صاحبان پروژه از وضعیت زمین پروژه خود مطلع شوند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان تاکید کرد: سامانه زیما برای منطقه آزاد چابهار به‌روز شده و اکنون می‌توان گفت که این سامانه اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار است.

لازم به ذکر است، سامانه هوشمند زیما از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی طراحی‌شده و سپس با توجه به اقتضائات و قوانین منطقه آزاد چابهار بومی‌سازی شده است.