با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت پذیرفت:

رونمایی از محصولات جدید شرکت شناورسازی «آرام شناور کیان قشم»

با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، از محصولات جدید تولید شده توسط شرکت «آرام شناور کیان قشم» رونمایی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه این برنامه بیان کرد: افزایش توان و ظرفیت تولید، موجب تقویت کشور در حوزه صنایع و کاهش وابستگی‌ها به کشورهای خارجی شده و فعالان صنعت شناورسازی جزیره قشم، با ارتقاء دانش فنی توانسته‌اند تا این‌ منطقه را به یکی از قطب‌های مهم کشور در ساخت انواع شناورهای مسافری، باری، تفریحی، آلاچیق‌های گردشگری و همچنین شناورهایی با کاربری مختلف تبدیل کنند.

بنا بر این گزارش، شرکت آرام شناور کیان یک شرکت پویا و آینده‌نگر در حوزه ساخت و تعمیر انواع شناورهاست که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریالی و سرمایه در گردش ۱۰۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی طولا واقع جزیره قشم مشغول فعالیت است.

این شرکت در سال‌۱۳۹۱ ثبت شده و از سال‌۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده و با سال‌ها تجربه در حوزه طراحی و ساخت انواع مختلف شناورها، تبدیل به یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تکنولوژیکی صنعت دریایی و کشتی‌سازی کشور و منطقه آزاد قشم شده است.

این مجموعه صنعتی درخصوص انواع زیادی از شناورهای مختلف، تجربه خوبی را به دست آورده و تخصص این شرکت، مناسب برای طراحی انواع مختلف شناورهای تفریحی از جنس فایبرگلاس و آلومینیوم در سایزهای کوچک و متوسط است. پانتون‌بوت، انواع شناورهای چوبی، آلاچیق و کلبه آلاچیق و همچنین رستوران شناور محصولاتی هستند که با هدف کمک به توسعه گردشگری دریایی در جزیره قشم تولید این مجموعه صنعتی تولید می‌شود.

شرکت آرام شناور کیان قشم در حال حاضر برای ۴۰نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۲۰نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ۱۶۰نفر دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت خواهند شد.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح چهارشنبه (۱۲شهریورماه) برای شرکت در آیین‌های بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.