با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد:

رونمایی از نقشه جامع هوشمند‌سازی جزیره کیش برای نخستین‌بار در مناطق آزاد

برای نخستین‌بار جزیره کیش به عنوان پایلوت هوشمند‌سازی مناطق آزاد دارای نقشه‌راه شد که با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی از این طرح ارزشمند رونمایی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این مراسم، مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که برای نخستین‌بار با تلاش جمعی از محققین و کارگروه هوشمندسازی و مدیریت فناوری اطلاعات کیش و بخش غیردولتی، نقش راه هوشمندسازی کیش با هدایت عالیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش طراحی و تدوین شد، گفت: با تحقق این اقدام مهم و ارزشمند مدیران مناطق آزاد مکلف شدن برای کلیه طرح‌های مناطق آزاد پیوست هوشمندسازی تهیه کنند.

علی قدمیاری با تاکید بر این مهم که طبق این طرح، جزیره کیش به عنوان هاب هوشمندسازی کلیه مناطق آزاد و سایر شهرها معرفی می‌شود، اظهار داشت: با رونمایی از نقشه‌راه هوشمند‌سازی «جزیره کیش و جزایر اقماری» هر نوع خدمت الکترونیکی و یا هر فعالیتی دارای نقشه‌راه خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح‌های بزرگ کیش در چارچوب نقشه‌راه و با پیوست هوشمند‌سازی اجرایی خواهد گردید.

قدمیاری تاکید نمود: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد دارای نقشه جامع هوشمند‌سازی شده و از این به بعد تمام طرح‌های بزرگ در مناطق آزاد و جزیره کیش باید داری پیوست هوشمند‌سازی باشد.

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ایران باید جزو ده کشور برتر در هوش مصنوعی باشد، تصریح کرد: از آنجا که شعار دولت سیزدهم نیز مبتنی‌بر دولت هوشمند بوده، برای توسعه پایدار در مناطق آزاد با رویکرد هوشمندسازی کار علمی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بر‌اساس مدل‌های بومی و با استفاده از الگوهای بین‌المللی و ظرفیت‌های داخلی، نقشه راهی طراحی شد که پس از این تمام طرح‌ها مبتنی و در چارچوب آن و طرح جامع پیش می‌رود و بر‌اساس تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد طرح‌هایی که در جزیره کیش اجرا می‌شود دارای پیوست هوشمندسازی باشند.

قدمیاری با بیان این‌که دوره اول این طرح چرخه زمانی اجرایی ۵ساله است، اذعان داشت: این مدل برای نخستین‌بار و در ۶محور محیط‌‌زیست، اقتصاد، حکمرانی، زندگی، جابه‌جایی و شهروندپذیری و با تاکید بر فناوری‌های همگرا در ۴عرصه خشکی، دریا، هوایی و فضای مجازی طراحی شده است.

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش در پایان تصریح کرد: بر‌اساس تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تا شهروند هوشمند نشود، شهر هوشمند نخواهد شد و لذا نگاهی ویژه به آموزش و فرهنگسازی هوشمندسازی باید داشته باشیم.

گفتنی است، آیین رونمایی از نخستین نقشه‌راه هوشمند‌سازی جزیره کیش با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و مهدی کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.