دکتر افشار فتح‌الهی در نشست روسای جوامع هتلداران ایران در قشم اظهار کرد:

رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم براساس توسعه منطقه‌‌ای و فرامنطقه‌ای حوزه گردشگری

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در دولت انقلابی دکتر رئیسی و با حضور دکتر ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حتما اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در نشست روسای جوامع هتلداران کشور در سالن اجتماعات مرکز بین‌المللی رشد قشم، با خوش‌آمد‌گویی به روسای جوامع هتلداران ایران، به حمایت دولت از توسعه گردشگری ازجمله هتل‌سازی اشاره کرد و افزود: در جزیره قشم نیز رویکرد و نگاه جدیدی در حوزه گردشگری تعریف شده و براساس آن سازمان منطقه آزاد قشم از محلی‌گرایی به سمت منطقه‌گرایی و فرامنطقه‌ای حرکت می‌کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به رغم اینکه قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه دنبال تشنج‌آفرینی هستند، ما به دنبال تعریف جدیدی از همکاری با کشورهای خارجی خصوصا کشورهای منطقه در حوزه گردشگری هستیم.

وی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار امنیت در توسعه گردشگری اظهار داشت: امنیت در جزیره قشم یک درجه از امنیت کشور بالاتر است و به رغم تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی، وقتی یک گردشگر خارجی سه روز در قشم می‌ماند، همه آن تبلیغات منفی از ذهن او زدوده می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی سازمان متبوع خود برای پذیرش هر طرح اقامتی متناسب با فرهنگ غنی جزیره قشم خبر داد و تاکید کرد: ما در این راستا از احداث دهکده‌های توریستی در این جزیره با پیوست فرهنگی حمایت می‌کنیم.

گفتنی است، نشست روسای جوامع هتل‌داران ایران با حضور دکتر افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، دکتر علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر جمشید حمزه‌ای رئیس جامعه هتلداران ایران و اعضای هیات مدیره این جامعه، جمعی از روسای جوامع هتلداران استان‌ها و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه اآزاد قشم در سالن اجتماعات مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.