مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

رویکرد علمی و برنامه‌محور در جهت توسعه ورزش در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بر رویکرد علمی و برنامه‌محور در راستای پیشرفت و رفع تمام مشکلات ورزش در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نشست هم‌اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ با بیان این که در بخش عمومی ورزش از ظرفیت‌های کیش به خوبی استفاده نشده است، گفت: با مشاهده آمار در حوزه‌های سلامت، جلوگیری از افسردگی و برگزاری ورزش‌های عمومی بر‌اساس ظرفیت‌های موجود، فعالیتی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که علت کاستی‌ها در حوزه‌های ورزشی، عدم رویکرد علمی و برنامه‌محور بوده است، عنوان کرد: با بررسی، برنامه‌ریزی و اجرای صحیح می‌توان در رفع تمام مشکلات اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پیگیری و رسیدگی به مشکلات و موضوعات مربوط به حوزه ورزش جزیره اظهار داشت: در جلسات به فعالیت ۲۹رشته ورزشی در کیش اشاره شده است که در صورت فعال بودن، هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده است.

کشاورز با اشاره به توسعه و پیشرفت ورزش‌گردی و ایجاد درآمدزایی در جزیره کیش گفت: با تحقق این مهم، حقوق و مزایای مناسبی به مربیان اختصاص پیدا می‌کند.

وی، توریسم ورزشی را یکی از اهداف بلندمدت خود عنوان کرد و افزود: توریسم ورزشی به معنی این نیست که سازمان هزینه کند، بلکه باید به‌گونه‌ای عمل شود که تمام فعالیت‌ها خودگردان باشد و آمادگی همکاری با بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر رسیدگی و ریشه‌یابی عدم فعالیت برخی هیات‌های ورزشی در کیش اشاره کرد و اذعان داشت: ورزش چوگان که یک ورزش آباء و اجدادی است، در کیش فعال نبوده و می‌توان علت آن را عدم کارشناسی و دیدگاه علمی مناسب دانست.

کشاورز بر ضرورت پرهیز از انجام کارهای نمایشی تاکید کرد و اظهار نمود: در بخش‌های مختلف به‌ویژه ورزش باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که حضور حداکثری مردم را به همراه داشته باشد و برای پیشرفت این حوزه می‌توان نسبت به برگزاری مسابقات خاص مانند والیبال، فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی با توجه به ظرفیت‌های موجود در کیش اقدام کرد.

وی بر لزوم اهمیت ظرفیت‌های مدارس و سالن‌های ورزشی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در بازدید سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان از سالن‌های ورزشی، برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری نشست‌های تخصصی با هیات‌های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: باید نقش هر یک از ما برای بهبود وضعیت حوزه ورزش کیش مشخص شود.

کشاورز وضعیت ورزش‌های دریایی را نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های ورزشی آبی و دریایی موجود در جزیره کیش استفاده مطلوب و درآمدزایی مناسب کرد.

وی در ادامه افزود: از ترویج فرهنگ ورزش‌های بومی در منطقه و همچنین برگزاری مسابقات کشوری در جزیره کیش استقبال می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به بحث ورزش در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مربوطه نگاه ویژه‌تری خواهیم داشت و برای همکاری در این زمینه آمادگی لازم خود را اعلام می‌کنیم.

کشاورز نسبت به ساماندهی موتورهای شارژی نیز تاکید کرد و گفت: در یک جلسه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی و مشخص کردن محدوده برای این وسایل اقدامات لازم باید صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش‌های همه‌جانبه تا زمان برگزاری جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر می‌توانیم در حوزه ورزش به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.

همچنین، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: باید ورزش کیش در بخش‌های بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف  با یک انرژی بیشتری همراه شود.

یاسر شاه‌پیری با تاکید بر این که یکی از راه‌های کاهش اعتیاد در جامعه، ورزش است، افزود: همایش پیاده‌روی خانوادگی با همکاری حوزه‌های ورزشی و سایر رویدادهای ورزشی برگزار می‌شود‌.

در ادامه، رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: در سال گذشته ۱۱۰برنامه در حوزه ورزش برگزار شد که طی آن ۲۲مسابقه ملی، ۸رویداد بین‌المللی، ۲۷اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی و کسب ۱۸۶مدال ورزشی نیز در مسابقات توسط ورزشکاران کیش کسب شده است.

عزیز‌اله فرضی‌پور به فعالیت ۴۴هیات ورزشی در کیش اشاه کرد و افزود: ۳۲رشته ورزشی در سالن‌های کیش فعال بوده و آموزش‌های لازم توسط مربیان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌۱۴۰۱ و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش می‌توانیم میزبانی شایسته رویدادهای مختلف ورزشی را در کیش داشته باشیم.

براساس این گزارش، توسعه ورزش‌های آبی، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های همگانی، تبلیغات برای گسترش ورزش و حمایت از طرح‌های نوین ازجمله مطالبی بود که توسط روسای برخی هیات‌های ورزشی جزیره کیش عنوان و به آنها پرداخته شد.

شایان ذکر است، در این نشست هم‌اندیشی، رضا شجیع سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، محسن نظرپور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش، یاسر شاه‌پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و محمد نیکجو سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان، عزیزاله فرضی‌پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش و جمعی از روسای هیات‌های ورزشی حضور داشتند.