سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

زمین‌گردشگری، رویکرد اصلی گردشگران نوروزی در قشم

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: زمین‌گردشگری، گردشگری طبیعت (اکوتوریسم) و شناخت پدیده‌های زمین‌شناسی (ژئوتوریسم)، رویکرد اصلی بازدید 318هزار و 76گردشگر تعطیلات نوروزی ورودی به این جزیره عجایب هفتگانه از 25اسفند‌1400 تا دوم فروردین‌1401 بوده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با ارائه آخرین آمار بازدید گردشگران از اماکن تفریحی و سیاحتی قشم در نوروز‌۱۴۰۱ افزود: با توجه به آمار ثبت و گزارش شده از بازدید گردشگران در چهار حوزه محیط زیست، ژئوپارک، میراث فرهنگی و مراکز تفریحی در نگین خلیج‌فارس مشخص شده است که بیشتر این بازدیدها به دلیل تمایل گردشگران به بازدید از سایت‌های زمین‌شناختی و طبیعی به دلیل وجود ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نخستین و تنها ژئوپارک ثبت شده جهانی در ایران و خاورمیانه است.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست از روز ۲۵اسفند‌۱۴۰۰ تا دوم فروردین‌۱۴۰۱، ۳۲هزار و ۵۱۵گردشگر از جنگل حرا، ۵۷هزار و ۶۶۰گردشگر از دلفین‌های هنگام، ۱۹۲گردشگر از زیستگاه لاک‌پشت‌ها، ۱۵۰هزار و ۵۰۰گردشگر از جزایر ناز و ۱۲هزار و ۹۰گردشگر از جزایر هرمز و لارک بازدید کرده‌اند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: در حوزه ژئوپارک نیز ۱۶هزار و ۴۶گردشگر از دره ستاره‌ها، ۲هزار و ۴۰۵گردشگر از غار نمکدان، ۱۳هزار و ۶۰۰گردشگر از تنگه چاهکوه، ۸۰۸گردشگر از دره تندیس‌ها، ۵۲۴گردشگر از موزه ژئوپارک و ۳هزار و ۷۹۴گردشگر نیز از موزه گوران بازدید داشته‌اند.

فتح‌الهی اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۲هزار و ۴۵۳گردشگر از قلعه پرتغالی‌ها، ۴۱۵گردشگر از قبرستان انگلیس‌‌ها، ۱۲۴گردشگر از پاسگاه انگلیس‌ها، ۲هزار و ۲۴۸گردشگر از بندر تاریخی لافت، یکهزار و ۴۳۸گردشگر از چاه‌های تلا، ۱۰۲گردشگر از موزه مردم‌شناسی لافت و ۱۴۹نفر از موزه‌های شخصی بازدید کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه مراکز تفریحی هم ۲۷گردشگر از تفریحات هوایی، یکهزار و ۱۸۶گردشگر از تفریحات دریایی، یکهزار و ۹۱۴گردشگر از تفریحات ساحلی و ۲هزار و ۲۰۹گردشگر از کشتی تفریحی استفاده کرده‌اند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان از بازدید ۱۵هزار و ۶۷۷گردشگر از غرفه صنایع دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۲میلیارد و ۳۴۱میلیون و هشتاد هزار ریال از فروش صنایع دستی درآمد کسب شده است.