با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و باشگاه ورزشی استقلال محقق شد:

ساخت اولین کمپ حرفه‌ای فوتبال باشگاه استقلال در جزیره قشم

با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد قشم و «باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در محل دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این تفاهم‌نامه همکاری امروز شنبه (۸مردادماه) با هدف مشارکت و سرمایه‌گذاری جهت انجام تامین مالی، مطالعات، طراحی و مهندسی، تدارکات، آماده‌سازی، ساخت مجموعه و بهره‌برداری احداث مجموعه فرهنگی ورزشی سام و زال، میان افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران منعقد گردید.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، اولین مجموعه حرفه‌ای و استانداردی است که در منطقه آزاد قشم احداث می‌شود و با مساعدت باشگاه ورزشی استقلال با سایر تیم‌های فوتبال کشور و همکاری در برپایی اردوهای تدارکاتی تیم‌های فوتبال در این کمپ وزرشی، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

سعید محمد اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، شاهد ارتقاء جوانان قشم و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای تیم‌های فوتبال کشور باشیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

مناطق آزاد، پیشرو و پیش‌قدم در زمینه احداث کمپ حرفه‌ای فوتبال در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: کمپ حرفه‌ای فوتبال باشگاه استقلال در جزیره قشم برای اولین بار در کشور ایجاد می‌شود.

افشار فتح‌الهی با بیان اینکه مناطق آزاد می‌توانند پیشرو و پیش‌قدم در زمینه احداث کمپ‌های حرفه‌ای فوتبال در کشور باشند، افزود: توسعه سرانه ورزشی در مناطق و ارتقاء ساختار وزرشی کشور، از اولویت‌های دکتر سعید محمد از ابتدای حضورشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده است تا بتوانیم با کمک ظرفیت‌هایی که در مناطق آزاد داریم، خلاء‌ها و نواقصی که در عرصه وزرشی کشور وجود دارد را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این کمپ حرفه‌ای برای استفاده ورزشکاران ساکنان مناطق آزاد و ساکنانی که در محدوده مناطق آزاد هستند، ایجاد می‌شود.

فتح‌الهی اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد قشم از ظرفیت وزرشی مناسبی برای حضور تیم‌های وزرشی برخوردار است و در آستانه پیشرفت و توسعه جدی قرار گرفته است، این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه را برای دستیابی به اهداف منطقه فراهم کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر است زمین و امکانات اولیه توسط منطقه آزاد قشم تامین شود و باشگاه وزرشی استقلال نیز سرمایه‌گذاری برای ساخت کمپ استاندارد برای خود باشگاه و هم استفاده ورزشی کشور فراهم نماید.

 

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال:

وظیفه ماست که در حوزه ورزش، روحیه انقلابی و جهادی خود را به نمایش بگذاریم

همچنین، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در این مراسم گفت: وظیفه ماست که در حوزه ورزش روحیه انقلابی و جهادی خود را به نمایش بگذاریم.

مصطفی آجورلو افزود: سازمان منطقه آزاد قشم اتفاق بزرگی را برای جوانان قشم، کیش و هرمزگانی رقم زده است. این کمپ فوتبال می‌تواند پایگاهی برای پرورش فوتبالیست‌های تازه‌نفس در منطقه باشد.

وی از صدور مجوز مدرسه فوتبال در جزیره قشم خبر داد و اظهار داشت: با بازگشایی مدرسه فوتبال، این امکان برای علاقه‌مندان به این ورزش گروهی فراهم می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در پایان از دکتر سعید محمد به عنوان مدیر جهادی نام برد و از همکاری ایشان در زمینه احداث کمپ حرفه‌ای فوتبال در جزیره قشم تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه همکاری امروز (شنبه ۸مردادماه)، در ۱۶ماده به امضای طرفین رسید.