مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

ساخت شهرک دریایی با هدف تعمیرات شناورهای سنگین در جزیره قشم

آیین بارگیری و ارسال هشت پانتون اسکله فلزی تولید شده در جزیره قشم به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر با سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۱۷۰فرصت شغلی، با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از خلیج همیشه فارس به مقصد رود کارون برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این اسکله‌ها که تماما با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده، مانع از خروج ۳۰۰هزار دلار ارز از کشور گردیده و جلوه‌ای از دانش، تخصص، تعهد و خودباوری جوانان ایرانی را در جنوبی‌ترین خطه ایران اسلامی به منصه‌ظهور گذاشته است.

این جلوه‌ از خودباوری، حرکت چرخ‌دنده‌های صنعت توریسم کشور در شهر خون و مقاومت را شتاب بخشیده و علاوه بر ارزآوری، مسیر صدور فرهنگ و تبیین گنجینه عظیم هشت سال دفاع مقدس برای جهانیان را هموارتر خواهد ساخت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین اظهار داشت: این هشت فروند اسکله فلزی با مجموع اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال و با تکیه بر توان و دانش متخصصان شرکت مکین دریا قشم، طراحی و تولید شده است.

حمیدرضا مومنی افزود: این تولیدات علاوه بر ایجاد ۷۰فرصت شغلی مستقیم در زمان طراحی و تولید برای نیروهای بومی منطقه، از خروج ۳۰۰هزار دلار ارز از کشور نیز جلوگیری به عمل آورده و در زمان بهره‌برداری برای ۱۰۰نیروی کار مستقیما شغل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این اسکله‌های شناور فلزی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و رونق بخشی این صنعت در شهر حماسه‌ساز خرمشهر، در ۴نقطه از رود کارون به سفارش اداره بندر و دریانوردی این شهرستان نصب و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این شرکت با تولید انواع اسکله‌های شناور آلومینیومی و فولادی، گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی در این صنعت برداشته است.

مومنی اظهار نمود: این پانتون با مواد اولیه داخلی از جنس فولاد دریایی در مدت زمان چهارماه تولید شده که شمع‌کوبی این اسکله‌ها نیز توسط شرکت تولیدکننده در خرمشهر انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در حال ساخت شهرک دریایی با هدف تعمیرات شناورهای سنگین و کشتی‌های باری بزرگ است و از تمام ظرفیت‌های تولیدی در جزیره برای تکمیل سبد دریایی خود استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه گردشگری دریایی در قشم خبر داد و افزود: ساخت و تجهیز اسکله مارینای قشم توسط بخش خصوصی، گردشگری دریایی در قشم را رونق می‌دهد.

مومنی از ساخت جَکِت و اسکله‌های نفتی تا ۶ماه آینده در قشم اطلاع داد و تصریح کرد: اقتصاد دریامحور با مشارکت و فعالیت اداره بنادر و دریانوردی، شیلات و مشارکت بخش خصوصی در قشم توسعه فراوانی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر بهره‌وری از شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد قشم تاکید کرد: اولویت اول این شرکت‌ها تامین نیازهای داخل جزیره قشم است و در این راستا، یک پست اسکله مسافربری در اسکله شهید ذاکری، یک پست اسکله صیادی به جنس آلومینیوم و مهر بازرویی برای ساحل ریگو توسط تولید کننده داخلی طراحی، تولید و نصب شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از ظرفیت بالای تولیدات زیرساخت‌های دریایی در قشم سخن گفت و بیان داشت: سازمان منطقه آزاد براساس قوانین و مقررات مناطق آزاد به دنبال کاهش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی و امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی است.

 

مدیرعامل شرکت مکین دریا قشم:

اهتمام در جهت توسعه اقتصاد دریامحور کشور

همچنین، مدیرعامل شرکت مکین دریا قشم در این آیین اظهار داشت: در سال‌۹۸ و ۹۹ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار جهش تولید، موفق به طراحی و تولید ۱۱هزار مترمربع اسکله آلومینیومی، یک هزار مترمربع اسکله فلزی و انجام عملیات شمع‌کوبی در سه هزار و ۱۶۳نقطه از نوار ساحل جنوبی کشور شدیم.

مهدی زارع افزود: امیدواریم در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و ایجاد پروژه‌های جدید، سهمی بیشتر در جهت انجام رسالت خود در شکوفاسازی استعداد متخصصان داخلی و توسعه پایدار کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: این هشت پانتون اسکله فلزی در ابعاد ۱۵متر طول، ۴متر عرض و پهلوی آزاد ۷۰سانتی‌متر اجرا شده که رنگ‌آمیزی داخلی آنها در ۲لایه به ضخامت ۳۰۰میکرون و در قسمت بیرونی سه‌لایه به زخامت ۵۷۰میکرون است.

مدیرعامل شرکت مکین دریا قشم در پایان اظهار داشت: مواد مصرفی پروژه نیز از جنس فولاد گریدA بوده که در برابر خوردگی آب دریا مقام است.