ساخت نخستین موج‌شکن شناور ایران در قشم

مدیرکارخانه مجستیک مارین قشم گفت: نخستین موج‌شکن شناور ایران با مطالعات دقیق انجام شده، در این شرکت و با برند و نام ایران، ساخته می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، نوید امینی‌فرد با اعلام اینکه نخستین موج‌شکن کامل شناور با قطعات اصلی برای ایجاد محیطی آرام در دریا نیمه دوم سال‌۹۸ در قشم ساخته می‌شود، […]

مدیرکارخانه مجستیک مارین قشم گفت: نخستین موج‌شکن شناور ایران با مطالعات دقیق انجام شده، در این شرکت و با برند و نام ایران، ساخته می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نوید امینی‌فرد با اعلام اینکه نخستین موج‌شکن کامل شناور با قطعات اصلی برای ایجاد محیطی آرام در دریا نیمه دوم سال‌۹۸ در قشم ساخته می‌شود، افزود: شماری از کشورهای جهان مطالعات مربوط به تولید موج‌شکن شناور را آغاز کرده و حتی نمونه‌های بسیار کوچکی از آن را ساخته‌اند، اما ساخت یک موج‌شکن شناور با این مشخصات هنوز در هیچ یک از کشورهای جهان به ثبت نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید این محصول چندین سال کار تحقیقاتی انجام شده است و چند نقطه پایلوت را هم در ایران شناسایی کرده‌ایم، گفت: به یاری خدا سال آینده نخستین موج‌شکن شناور ساخت این شرکت در منطقه آزاد قشم تولید خواهد شد.

به گفته او، شرکت مجستیک مارین قشم سال‌۸۹ فعالیت خود را با بهره‌مندی از برند مجستیک یونان به عنوان شرکت مادر به صورت مونتاژ اسکله‌های شناور ساخت امارات (شعبه شرکت) در قشم آغاز کرد و در سال‌۱۳۹۱ با جذب ۶۰تن از کارشناسان زبده کارخانه مجستیک یونان، مسیر مونتاژ را به سمت تولید اسکله‌های شناور تغییر داد.

امینی‌فرد اظهار کرد: این شرکت طی سه سال گذشته با ارائه دوره‌های آموزش نصب اسکله به نیروهای ایرانی و به صفر رساندن حضور متخصصان خارجی، کار نصب اسکله‌های تولیدی را به نیروهای ایرانی واگذار کرده است.

وی  در ادامه اظهار کرد: شرکت مجستیک مارین قشم برای کنترل کیفیت محصولات  خود و حضور پایدار و مستمر در سطح بین‌المللی، با استفاده از پژوهشکده پُلیمر کشورمان آزمایش‌های کنترل کیفیت را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد.

به گفته مدیر کارخانه مجستیک مارین قشم، سال گذشته با چند شرکت خارجی برای صادرات اسکله‌های تولیدی قرادادهایی منعقد و محصولات این شرکت برای نصب به کشورهای منطقه صادر شد و امیدواریم روند صادرات در آینده افزایش یابد.

امینی‌فرد گفت: هم‌اینک ۱۵۰نیرو که اکثریت آنان بومی هستند در این شرکت فعالیت می‌کنند که در روزهای نخست کار تنها ۲۰درصد آنان متخصص بودند، اما امروز با برگزاری دوره‌های آموزشی در محل کارخانه، بیشتر نیروهای این شرکت از تخصص‌های ویژه برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: با رفع پاره‌ای از مشکلات در زمینه صادرات اسکله‌های تولیدی این شرکت، می‌توانیم میزان اشتغال را به سطح ۳۰۰نفر افزایش دهیم.

مدیر شرکت مجستیک مارین قشم، رعایت استانداردهای بین‌المللی را مهم‌ترین عامل بقا و موفقیت در حوزه تولید برشمرد و تاکید کرد: برای پیشگام بودن در این صنعت و رقابت با تولیدکنندگان خارجی همه تلاش‌مان را برای به‌روز بودن و حتی جلوتر بودن از دنیای این صنعت انجام می‌دهیم.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه ساخت اسکله‌های شناور، جلوتر از استاندارهای بین‌المللی هستیم و نام یک شرکت ایرانی را به عنوان برند برتر این محصول روی محصولاتمان درج می‌کنیم و برگ برنده ما در برابر رقبای خارجی به بالا بودن کیفیت، قیمت مناسب محصولات و رعایت دقیق اصول استاندارد مربوط می‌شود.