در نشست کارگروه اجرایی طرح مدیریت استعداد سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

سازمان منطقه آزاد انزلی پیشگام در اجرای طرح مدیریت استعداد

نشست «کارگروه اجرایی طرح مدیریت استعداد» سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور جمعی از نخبگان، پژوهشگران و مخترعین به منظور تدوین برنامه جامع مدیریت استعدادیابی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدولی روزبهان در این نشست ضمن تاکید بر لزوم شناسایی نوجوانان و جوانان مستعد در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی در سطح منطقه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی که ثمره آن در درازمدت مشخص خواهد شد، اجرای طرح مدیریت استعداد به منظور پرورش نیروهای مستعد در تمامی زمینه‌ها بوده و در این مسیر نخبگان و پژوهشگران بازوی کمکی سازمان به منظور تدوین برنامه‌ای جامع و اجرای دقیق آن خواهند بود و سرمایه‌گذاری و حمایت‌های لازم از سوی این سازمان در راستای تحقق اهداف صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به لزوم پایش مستمر در سطح مراکز آموزشی و خدماتی به منظور بررسی وضع موجود اشاره و افزود: در این طرح پس از شناسایی افراد مستعد، پرورش افراد به منظور ارتقاء سطح کیفی و اجرایی در جهت تبدیل به بالفعل شدن ظرفیت‌های بالقوه آنها، مهم‌ترین گام قلمداد می‌شود تا در نتیجه شاهد معرفی افراد موفق و با دانش به عنوان الگو به جامعه به عنوان خروجی این طرح باشیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی‌، استان گیلان را به جهت برخورداری از اقلیم و شرایط جوی، تغذیه و فرهنگی غنی سرشار از استعدادهای درخشان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف این استان دانشمندان و نخبگان ملی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و با اجرای این طرح و توجه به امر آموزش تخصصی، زمینه پرورش و معرفی نخبگان بیشتری در سطح ملی و بین‌المللی پدید خواهد آمد.

در ادامه این نشست، سیدحجت مهدوی سعیدی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی بر تدوین و اجرای طرح توانمند‌سازی جوامع محلی، آموزش مهارت بانوان، تقویت مشاغل خرد و خانگی با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی و با مشارکت جوامع محلی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از نخبگان و پژوهشگران طرح‌ها و ایده‌های خود را به منظور اجرای هر چه بهتر طرح مدیریت استعداد در منطقه آزاد انزلی ارائه نمودند.