مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

ساماندهی اسکله صیادی جزیره در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از رسیدگی به خواسته‌های صیادان و ساماندهی اسکله صیادی و پایگاه دریابانی کیش خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در بازدیدی با حضور جعفر آهنگران رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، زیرساخت‌ها‌ی پایگاه دریابانی و اسکله صیادی‌، مجوز فعالیت صیادان و ساماندهی قایق‌های صیادی بررسی شد.

جعفر آهنگران نیز با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی صیادان را قشر زحمتکش کیش خواند و رسیدگی به مشکلات ساکنان و بومیان جزیره کیش را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صیادی اصلی‌ترین شغل بومیان جزیره کیش است، باید مشکلات موجود در اسکله صیادی هر چه سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به رفع این مشکلات اهتمام داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ازجمله مشکلاتی که از سوی صیادان در این بازدید عنوان شد، نیاز به امکانات بندرگاهی شامل نصب دوربین‌های مداربسته، ساخت سردخانه و کارخانه یخ، تامین سوخت قایق‌های صیادی، محل مجزا برای سوختگیری و همچنین حذف واسطه‌ها در حوزه صیادی بود که سازمان منطقه آزاد کیش این مباحث را  به جد مورد بررسی قرار خواهد داد.

آهنگران اظهار داشت: تلاش مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش بر آن است تا با افزایش امکانات اسکله صیادی کیش و ساماندهی این حوزه، مشکلات بومیان و صیادان جزیره کیش را هر چه سریع‌تر مرتفع سازند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از پایگاه دریابانی اسکله صیادی بازدید کرد و ایجاد زیرساخت‌های محل استقرار پایگاه دریابانی را یکی از مهم‌ترین امور این حوزه برشمرد و بیان داشت: ایجاد ارتباط، همانگی و انسجام بیشتر میان دریابانی و شرکت بنادر و فرودگاه‌های کیش برای کنترل هرچه بیشتر ترددهای دریایی در حال پیگیری می‌باشد.