رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:

سامانه دانش‌بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو، قابل عرضه در بازارهای جهانی

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دستگاه تولیدی شرکت نانو حباب انرژی یک طرح منحصر‌به‌فرد و کاملا بومی بوده که قابل عرضه در بازارهای جهانی نیز می‌باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، علی‌اصغر قانع در آیین رونمایی از سامانه دانش‌بنیان نانو گاز شرکت نانو حباب انرژی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «تولید،‌ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و توجه ویژه ایشان به بحث فناوری نانو، دولت مصمم به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۶هزار و ۶۰۰شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند ادامه داد: خوشبختانه این شرکت‌ها در جایگاه بسیار خوبی در عرصه‌های علمی جهانی قرار دارند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در بحث نانو تکنولوژی نیز رتبه چهار در جهان را داریم، اظهار داشت: در بخش تصفیه فاضلاب نیز درحال رقابت با آمریکا و ژاپن هستیم و قطعا جزو اولین‌ها می‌باشیم.

قانع با اشاره به دستگاه جدید نانو گاز تولیدی در منطقه آزاد ماکو اضافه کرد:‌ استفاده از این دستگاه و انحلال گاز و هوا در مایع و گندزدایی، بسیار باصرفه‌تر و با راندمان بالاتر از روش‌های قبلی می‌باشد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کدر: دستگاهی که رونمایی شد، علاوه‌بر کاهش ۵۰درصدی هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری، ‌افزایش راندمان ۲۰ الی ۳۰درصد را نیز خواهد داشت؛ لذا سرمایه‌گذاری در این بخش قابل توجه است.