سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)

وزیر راه و شهر سازی و هیات همراه ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷فرودین‌ماه) از پروژه هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) بازدید کردند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، در حاشیه این بازدید، علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درخصوص روند ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان گمرک […]

وزیر راه و شهر سازی و هیات همراه ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷فرودین‌ماه) از پروژه هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در حاشیه این بازدید، علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درخصوص روند ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان گمرک مستقر در هسته پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی توضیحاتی را برای وزیر راه و شهر سازی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: برای اینکه منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بتواند شروع به کار کند و کد ترانزیت دریافت کند، می‌بایست گمرک در این منطقه شروع به فعالیت می‌کرد، از همین رو جلساتی را با مدیران گمرک جمهوری اسلامی ‌ایران برگزار کردیم و به نتایج خوب و قابل ملاحظه‌ای برای استقرار گمرک در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) رسیدیم.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه این مجموعه در راستای کمک به اقتصاد کشور و تولید ملی عزم خود را جذب کرد تا هرچه سریع‌تر بستر مناسبی برای استقرار گمرک فراهم کند، افزود: ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری گمرک با سرعت هرچه بیشتر در هفته‌های گذشته انجام شده و در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرند تا استارت شروع به کار و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) زده شود.

وی ادامه داد: در ساخت سوله سرپوشیده (انبار) گمرک به جزئی‌ترین مسائل هم فکر شده، به طوری که در انتهای این انبار سردخانه هم تعبیه شده تا اگر باری نیاز به سردخانه داشت بتوان در همین محل آن را نگهداری کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از ساخت مسیرهای منتهی به هسته پیشران منطقه آزاد تجاری این مجموعه برای تردد خودروهای سنگین خبر داد و اظهار داشت: پارکینگ ویژه در این محوطه برای خوردوهای سنگین ساخته خواهد شد تا عملیات تخلیه و بارگیری در سوله سرپوشیده بدون مشکل انجام شود.

وی تصریح کرد: دو ماه است که به صورت مستمر برای به سرانجام رساندن ساخت سوله و ساختمان گمرک تمامی این مجموعه در تلاش هستند و باید از تک‌تک آنها تشکر و قدردانی کنم.

وزیر راه و شهر سازی پس از بازدید از هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) گفت: ملزومات مهم راه‌اندازی یک منطقه آزاد، ایجاد گمرک در آن منطقه است و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با احداث سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری آن، گام مهم و موثری برای فعالیت گمرک در این مجموعه برداشته است.

محمد اسلامی با بیان اینکه روند ساخت هسته پیشران در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با سرعت خوبی پیشرفت داشته، افزود: با به سرانجام رسیدن هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می‌توان وارد فاز مذاکره با سرمایه‌گذاران شد و از آن مهم‌تر، جذب سرمایه‌گذار می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور شود، در نتیجه ایجاد چنین فضایی برای کشور مهم و اثربخش است.

گفتنی است، وزیر راه و شهر سازی پس از بازدید از هسته پیشران منطقه آزاد تجاری از پروژه احداث مسجد جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز بازدید کرد.