سرعت عمل بیشتر در واگذاری اموال مازاد بانک‌ها، خواسته رئیس‌جمهور

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به ابراز رضایت رئیس‌جمهور از گزارش وزارت متبوع در خصوص واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در آخرین جلسه هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور در عین حال خواستار سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری‌ها هستند. به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و […]

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به ابراز رضایت رئیس‌جمهور از گزارش وزارت متبوع در خصوص واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در آخرین جلسه هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور در عین حال خواستار سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری‌ها هستند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سیدرحمت‌اله اکرمی در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل بانک‌ها به منظور بررسی عملکرد و مسایل و مشکلات بانک‌ها در واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد برگزار شد، طی سخنانی، با اعلام خبر فوق، افزود: رضایت رئیس‌جمهور وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند، چراکه نشان می‌دهد دولتمردان به صورت جدی، روند واگذاری‌ها را پیگیری می‌کنند.

بنا بر این گزارش، امیر باقری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این جلسه، با تقدیر از تلاش مدیران بانکی برای انجام وظایف قانونی در ارتباط با واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها، برخی مشکلات پیش روی واگذاری‌ها را تشریح کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، به منظور تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌ها، کمیته‌ای، حسب مورد، با حضور نمایندگان بانک‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اقدامات لازم را به منظور تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها در بورس و فرابورس انجام دهد.

موضوع واگذاری برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی به طور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت‌ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورسETF  و انجام اقدامات لازم برای اخذ مصوبه مراجع ذیربط در خصوص واگذاری‌ها و اقدام جدی بانک‌ها در واگذاری دارایی‌های مازاد مطابق برنامه زمان‌بندی مورد توافق با وزارت اقتصاد ازجمله دیگر موضوعات این جلسه بود.