سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد:

سرمایه‌گذار باید مشوق‌های لازم را در حوزه‌های زیرساختی و بخش‌های مقرراتی-‌تقنینی داشته باشد

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌‎صنعتی و ویژه اقتصادی، به منظور حضور در آیین افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس‌2022، به جزیره کیش سفر کرد‌‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، نصراله ابراهیمی در اولین سفر خود به منطقه آزاد کیش، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی جزیره و در جمع خبرنگاران، از اهتمام ویژه و برنامه‌محور دبیرخانه شورایعالی برای حل و فصل مسائل سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سطح کلان خبر داد.

وی، درخصوص آموزش و پرورش و پیگیری موضوعات فرهنگی جزیره کیش بیان کرد: توجه به موضوعات فرهنگی در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت است و از اولویت‌های ما در دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی است و در توسعه بخش‌های آموزشی و فرهنگی جزیره اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت و مدیران عامل و هیات مدیره‌های محترم مناطق بر‌اساس برنامه‌های راهبردی و برنامه بودجه مصوب سال‌۱۴۰۱ موضوع را دنبال خواهند کرد.

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌‎صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با نوسازی خودروهای فرسوده در مناطق آزاد اذعان نمود: اکثر مناطق آزاد با معضل خودروهای فرسوده مواجه هستند و اخیرا طبق مصوبه هیات محترم وزیران و ابلاغیه وزارت صمت، برنامه‌ریزی شده است تا از خودروهای هیبریدی و دوگانه‌سوز هم برای مناطق و هم برای ورود به سرزمین اصلی بهره‌برداری شود که به جد در دستورکار دبیرخانه شورایعالی قرار گرفته و در هیات مدیره مناطق آزاد پیگیری و دنبال خواهد شد.

ابراهیمی در پاسخ به مهم‌ترین رویکرد دبیرخانه شورایعالی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد گفت: سرمایه‌گذار باید مشوق و انگیزه لازم از حیث تکمیل حوزه زیرساخت‌ها در بخش ارتباطی (انرژی) و بخش‌های مقرراتی-‌تقنینی را داشته باشد و ما در همین جهت موضوعات را از طریق دستگاه‌های اجرایی متولی پیگیری خواهیم کرد تا در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر زیرساخت‌های نهادهای مالی به‌ویژه در حوزه‌های بانک آفشور، بیمه آفشور و بورس بین‌الملل در کنار موضوعات داخلی، زیرساخت‌های لازم را براساس تبصره‌۳ قانون بودجه‌۱۴۰۱ که از الزامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، دنبال کنیم و زمینه‌های لازم را برای تسهیل‌گری فرآیندهای اداری در بخش‌های اقتصادی کشور به منظور انجام امور کسب و کارهای بزرگ، کوچک و متوسط فراهم نماییم، قطع‌به‌یقین سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در این مناطق خواهند داشت تا با استفاده از ابزارهای نوین بانکی، با کوتاه‌ترین فرآیندها و کم کردن زمان و هزینه، اقدام به برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری نمایند.

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌‎صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف باید حمایت عملی از سرمایه‌گذاران داشته باشیم تا سرمایه‌گذار با اطمینان‌خاطر، اعتبار و سرمایه خود را برای انجام امور خدماتی به مردم، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی صرف کند.

گفتنی است، ادای احترام به مقام شهدای گمنام، حضور در شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش و بررسی فعالیت‌های جاری در این سازمان، دیدار با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران و بازدید از پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه نصراله ابراهیمی به جزیره کیش است.

شایان ذکر است، «چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور» و «نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی» با حضور ۲۵۰شرکت داخلی و خارجی از ۲۵ تا ۲۸مهرماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برپاست.