مدیرعامل منطقه آزاد کیش بیان داشت:

سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انجام ۳۵۰ملاقات تجاری و سرمایه‌گذاری در جریان برگزاری رویداد کیش اینوکس2019 خبر داد و آن را نشانه اهمیت، موفقیت و نقش این رویداد در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی،  ایجاد فرصت‌های اقتصادی و رونق تولید در کشور و جزیره کیش ارزیابی کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری افزود: این رویداد مهم اقتصادی به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا امسال نسبت به سال‌های قبل از رونق بیشتری برخوردار بود.

وی برگزاری ۳۵نشست تخصصی، انجام ۳۵۰ملاقات تجاری و  ارائه ۷۰سخنرانی را از شاخصه‌ها و ویژگی‌های رویداد کیش اینوکس‌۲۰۱۹ عنوان و ابراز امیدواری کرد که این رویداد دستاوردهای خوبی برای اقتصاد کشور داشته باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش یکی از مهم‌ترین اهداف اینوکس کیش را معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی در سطح ملی و بین‌المللی اعلام کرد و اظهار نمود: راه برون‌رفت از شرایط خاص و سختی که به ما تحمیل شده، تکیه بر توان داخلی و بهره‌وری از ظرفیت‌های ملی و به کارگیری سرمایه‌ها است و در قالب اینوکس کیش گام‌های عملی در این زمینه برداشته شده است.

 

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به مهمانان کیش اینوکس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: در قالب کیش اینوکس‌‌۲۰۱۹ و در خلال نشست‌های تخصصی و ملاقات‌های متعدد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور معرفی و تبین شد، که برای مهمانان خارجی و شرکت‌کنندگان در این رویداد بسیار جذاب و قابل توجه بود.  همچنین سرمایه‌گذاری انجام شده در این منطقه آزاد برای بسیاری از مهمانان داخلی نیز تازگی داشت و نشان داد که برگزاری رویدادهای اقتصادی برای رشد و توسعه کشور و بهره‌برداری از قابلیت‌های اقتصادی لازم است.

مظفری اضافه کرد: رویداد اینوکس‌۲۰۱۹ کیش شامل یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی نشان دهنده انسجام بیشتر در شرایط سخت و دشوار است و ثابت می‌کند که با مدیریت و تدبیر و استفاده از ظرفیت داخلی می‌توانیم به خوبی این پیچ تاریخی را عبور کنیم.

 

تاسیس دبیرخانه دائمی کیش اینوکس در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر استمرار و تقویت هر چه بیشتر رویداد اقتصادی کیش اینوکس به عنوان یک راهبرد، از اقدمات انجام شده برای تاسیس دبیرخانه دائمی کیش اینوکس در این جزیره خبر داد و افزود: گزارش‌ها، عملکرد و تصمیمات رویداد اینوکس ظرف سه یا شش ماه آینده توسط دبیرخانه همایش اعلام و به عنوان مبنایی برنامه‌ریزی آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مظفری در ادامه، ضمن تقدیر از رئیس کل بیمه مرکزی توضیح داد: بیش از ۶۰درصد ظرفیت بیمه کشور در این نمایشگاه حضور داشت و مجموعه بانک‌ها، مجموعه موسسه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در این رویداد مشارکت کردند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ترویج و نهادینه‌سازی کارآفرینی، نوآوری و فناوری در جامعه با سازمان ملی کارآفرینی ایران به عنوان یکی از دستاورد‌های رویداد کیش اینوکس خبر داد.

وی، برگزاری رویدادهای مختلف ملی و بین المللی به ویژه  اینوکس‌۲۰۱۹ در منطقه آزاد کیش را نشان دهنده پویایی و قابلیت‌های این منطقه عنوان کرد و افزود: در این منطقه آزاد تاکنون بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته، که این رقمی قابل توجه است.

مظفری همچنین اعلام کرد: هم‌اکنون نیز ۳۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کیش  در حال انجام می‌باشد که این رقم بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان، آمادگی این منطقه آزاد را برای جذب و حمایت هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس‌۲۰۱۹‌) با مشارکت ۳۰۰شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد. در این نمایشگاه هیات‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از‌ ۱۵کشور جهان، ۴۰مشارکت‌کننده بین‌المللی از ۲۵کشور و ۲۶۰مشارکت‌کننده داخلی حضور داشتند.