معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

سرمایه‌گذاری داخلی۲۵۰میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند در فروردین‌۹۸

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند حجم سرمایه‌گذاری داخلی در فروردین‌ماه امسال در این منطقه را 250میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30درصد افزایش دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی افزود: جذب این میزان سرمایه‌گذاری عمدتا در بخش‌های صنعتی، تجاری‌، خدمات و گردشگری بوده است.
وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری در سال گذشته در منطقه آزاد اروند را ۱۵هزار و ۱۵۴میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند در مقایسه با مدت مشابه سال‌۹۶ که ۹هزار و ۴۷۸میلیارد ریال بوده ۵۹درصد افزایش داشته است.
موسوی افزود: در یک سال گذشته با جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زمینه اشتغال ۱۹هزار و ۴۲۶نفر بیمه شده اولی فراهم شد که در مقایسه با مدت مشابه سال‌۹۶ که ۱۷هزار نفر بود، ۱۲درصد رشد داشته است.
لازم به ذکر است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون واقع است.
گفتنی است، این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.