معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت:

سرمایه‌گذاری ۲۲۸میلیارد تومانی در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه دامپروری و کشاورزی، ۲۲۸میلیارد تومان در راستای توسعه بخش دامپروری در منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: پروژه مربوط به این سرمایه‌گذاری از اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شده و در حال حاضر ۵۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه از ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: پروژه دامپروری ۱۰هزار راسی دام سنگین ارس دام آرشام در مساحت ۱۱۶هکتار در حال احداث است.

جلیلی ادامه داد: این پروژه ظرفیت توسعه به ۱۲هزار راس دام را نیز دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه روبه اتمام است، بیان کرد: این پروژه با میزان سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۲۸۰میلیارد ریالی به عنوان نخستین مجموعه پرورش دام‌های شیری «هلشتیان جرسی» در سه فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است‌.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست‌.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.