در نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد به تصویب رسید:

سرمایه‌گذاری ۳۵۳میلیون دلاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تصویب 353میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: در دویست و چهل و چهارمین نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجموعا ۴پروژه از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مجموع سرمایه ۳۵۳میلیون دلار مورد ارزیابی و تصویب این هیات قرار گرفت.

وی به این سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم در احداث واحد بزرگ تولیدی کربنات استرانسیوم در اراضی به وسعت ۵۰هکتار در قالب سرمایه‌گذاری نقدی و ماشین‌آلات و همچنین سرمایه‌گذاری در طرح توسعه زنجیره تامین و توزیع کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد اروند، از اهم پروژه‌هایی بود که در این نشست به تصویب رسید.

جمالی افزود: مشارکت مدنی اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس در احداث واحد تولیدی پیشرفته رله‌های میکروپروسسوری جهت نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق، صنایع سنگین، نفت و گاز و پتروشیمی، تحت لیسانس یکی از برترین شرکت‌های اروپایی نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری مستقیم در واحد تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را نیز از دیگر مصوبات نشست هیات سرمایه گذاری خارجی برشمرد.