مدیر تسهیل، تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۴۴۰میلیارد ریالی در حوزه معادن منطقه آزاد ماکو در سال۹۸

مدیر تسهیل، تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغال‌زایی ۲۳۷نفر در پی سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این منطقه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، آرش یوسف‌زاده در تشریح اقدامات این مدیریت در سال گذشته اظهار کرد: طی سال‌۹۸ در حوزه معدن، ۴۴۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که ماحصل آن اشتغالزایی برای ۲۳۷نفر بود که از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو تاکنون ۱۳۰۲.۸۱میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه معدن محقق یافته و منجر به اشتغال‌زایی ۱۷۸۹نفر شده است.

وی افزود: ۴۸۱مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی (جواز تاسیس) و ۱۶۶مجوز بهره‌برداری صنعتی (پروانه بهره‌برداری) صادر شد که پیش‌بینی می شود منجر به اشتغال‌زایی ۳۰۳۶نفر شود.

یوسف‌زاده ارزش به‌روز سرمایه‌گذاری تحقق یافته در منطقه آزاد ماکو در سال گذشته را  ۱۰هزار و ۵۸۷میلیارد ریال و  در بخش خارجی نیز ۱۲۹میلیون دلار (چین، هند، کانادا، ترکیه) عنوان کرد و گفت: صادرات واحدهای تولیدی تا پایان ۱۲ماهه سال گذشته (۷۵میلیون دلار) بوده است.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۷واحد صنعتی در سطح منطقه فعال است، گفت: در حوزه معدن نیز می‌توان به صدور یک فقره پروانه بهره‌برداری و یک فقره گواهی کشف مس با مساحت‌های ۵کیلومتر مربع با ذخیره قطعی یک میلیون تن و با عیار متوسط۵.۰درصد اشاره کرد.

یوسف‌زاده ادامه داد: همچنین ۲فقره پروانه بهره‌برداری و یک فقره گواهی کشف ماده معدنی سیلیس با عیار متوسط ۹۵ الی ۹۷درصد و ذخیره قطعی ۳.۵میلیون تن صادر شده است.

مدیرتسهیل تولید،‌ صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۴پروانه اکتشاف در سال۹۸ خبر داد و گفت: ۲۷فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی نیز صادر شده است.