امضاء تفاهم‌نامه ایجاد بزرگترین مجموعه‌ گردشگری منطقه در جزیره کیش:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای در کیش

تفاهم‌نامه ایجاد یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری منطقه با سرمایه‌گذاری 100میلیون دلاری خارجی در جزیره کیش امضاء شد‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران یکی از شرکت‌های مطرح گردشگری ترکیه که چهارشنبه (‌۱۹تیرماه) در این سازمان برگزار شد، طرفین برای ایجاد یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری منطقه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیون دلاری در جزیره کیش تفاهم‌نامه همکاری امضاءکردند.

این مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری شامل یک هزار اتاق، مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران، سالن‌های پیشرفته برای برگزاری جشن‌ها و یا جلسات رسمی و همایش‌ها، رستوران‌های متعدد و مجهز ویژه بانوان و فضاهای خانوادگی، پلاژهای اختصاصی بانوان و آقایان، مجموعه‌ها و زمین‌های ورزشی ازجمله زمین‌های فوتبال، پارک آبی ویژه بانوان، استخر و سالن‌های ماساژ مجزا برای استفاده آقایان و بانوان، و فضاهای تفریحی و سرگرمی‌های خانوادگی ازجمله بخش‌های مختلف این هتل است که در فضایی به وسعت ۱۰هکتار ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به افزایش علاقه‌مندی کشورهای منطقه ازجمله قطر، عمان و عراق برای سرمایه‌گذاری و توسعه مبادلات تجاری با جزیره کیش گفت: زیرساخت‌های مناسب و امکانات فرودگاهی و بندرگاهی جزیره کیش در کنار آرامش، امنیت و زیبایی‌های طبیعی منطقه، جزیره کیش را به مقصدی مطلوب برای انواع گردشگری ازجمله گردشگری اسلامی و سلامت تبدیل کرده است.

غلامحسین مظفری تصریح کرد: تجارب موفق ترکیه در عرصه گردشگری در کنارظرفیت‌های خوب جزیره کیش، زمینه یک تعامل سودمند را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در عرصه روابط بین‌المللی نیز با دیپلماسی هوشمندانه ایران مرتفع شده و به زودی شاهد گسترش چشمگیر تعاملات ایران با سایر کشورها خواهیم بود، اظهار داشت: تاسیس یک چنین مجموعه گردشگری عظیمی در جزیره کیش، ضمن افزایش جذب گردشگران خارجی، هموطنان زیادی را برای سفر به کیش و بهره‌مندی از امکانات پیشرفته این مجموعه ترغیب می‌کند.

همچنین، سرمایه‌گذار خارجی این مجموعه نیز که در ترکیه با چندین هتل و ۲۵هزار تخت اقامتی در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند، جزیره کیش را مقصدی مطلوب برای سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری خواند و گفت: اطمینان خاطر از رونق صنعت گردشگری کیش و شمار مسافران فراوان داخلی و خارجی که سالیانه به این جزیره سفر می‌کنند، یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری ما در جزیره کیش است؛ چراکه اطمینان داریم ضریب اشغال هتل این مجموعه بیش از ۸۵درصد خواهد بود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش در جهت فراهم کردن زمینه سفر گردشگران ترکیه‌ای به کیش اظهار داشت: چنانچه خطوط پروازی بین کیش و ترکیه برقرار شده و سازمان همکاری لازم را داشته باشد، گردشگران ترکیه‌ای از سفر به جزیره کیش به خوبی استقبال می‌کنند.

سرمایه‌گذار خارجی این مجموعه با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند نسبت به ایفای تعهدات مالی شرکت و اجرای طرح طبق برنامه زمانبندی، اطمینان کامل داشته باشد، گفت: ساخت این هتل و مجموعه اقامتی و تفریحی بسیار پیشرفته در جزیره کیش، سطح خدمات گردشگری بین‌المللی را در این منطقه ارتقاء داده و با امکانات متعدد ویژه بانوان، گردشگری اسلامی را در منطقه آزاد کیش تقویت می‌کند.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند عنوان کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی مستقیم از مقاصد عمان و دبی به جزیره کیش برقرار است که در صورت افزایش تقاضا و برقراری خطوط پروازی جدید بین کیش و کشورهای منطقه ازجمله ترکیه، جزیره کیش با زیرساخت‌های مناسب، ظرفیت پذیرش و میزبانی شایسته از گردشگران بین‌المللی را دارد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش هم، از آمادگی کامل معاونت عمرانی سازمان برای همکاری‌های تخصصی در زمینه مشاوره عملیات اجرایی ساخت این مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: ضریب اشغال هتل‌های جزیره کیش در برخی فصول سال ازجمله جشنواره تابستانی و نوروز بیش از ۹۰درصد خواهد بود، تا جایی که برخی گردشگران از یکی دو ماه قبل از سفر، هتل مورد نظر خود را رزرو می‌کنند.

مصطفی خانزادی همچنین تاکید کرد: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کیش، روال دریافت مجوزهای لازم و پروانه ساخت و ساز این هتل به صورت ویژه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.