سفیر ایران در قطر تاکید کرد: نقش موثر قشم و کیش در جذب گردشگران در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر

سفیر ایران در قطر از مناطق آزاد قشم و کیش و همچنین شهرهای شیراز و اصفهان به عنوان نقاط مهم ایران برای نقش‌آفرینی در جذب گردشگران در زمان برگزاری جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر نام برد‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدعلی سبحانی اعلام کرد: جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر به جز کشور میزبان، می‌تواند کشورهای همسایه را هم تحت‌تاثیر فعالیت‌های […]

سفیر ایران در قطر از مناطق آزاد قشم و کیش و همچنین شهرهای شیراز و اصفهان به عنوان نقاط مهم ایران برای نقش‌آفرینی در جذب گردشگران در زمان برگزاری جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر نام برد‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدعلی سبحانی اعلام کرد: جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر به جز کشور میزبان، می‌تواند کشورهای همسایه را هم تحت‌تاثیر فعالیت‌های کلان اقتصادی قرار دهد.

وی ادامه داد: قشم و کیش با داشتن ظرفیت‌های مناسب، یکسان بودن شرایط آب و هوایی و نزدیکی به قطر، می‌توانند با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای تمرین تیم‌های شرکت‌کننده در این  تورنومنت‌ جهانی، از مزایای اقتصادی آن بهره ببرند.

به گفته سفیر کشورمان در قطر، علاقه‌مندان به فوتبال و تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بیش از یک‌ ماه در این‌ منطقه خواهند بود و قشم با داشتن ظرفیت‌های کم‌نظیر صنعت گردشگری می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقامتی و فعالسازی مسیر تردد دریایی با قطر، سهم مهمی از اقتصاد این اتفاق مهم ورزشی بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: باید کمیته‌ای به ریاست وزیر ورزش و‌ جوانان با حضور اعضای فدراسیون فوتبال، مدیران‌ عامل مناطق آزاد قشم و کیش، مقامات دو استان فارس و اصفهان، بخش کنسولی و ویزایی وزارت خارجه تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی دقیق، بیشترین سهم را از این فرصت استثنایی کسب کنیم.

سبحانی اظهار داشت: قشم یک‌ میراث ملی و جهانی است و وزارت خارجه با ایجاد معاونت اقتصادی، فرصتی را برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری نقاط مختلف کشورمان ازجمله قشم با دعوت از سفرای خارجی برنامه‌ریزی کرده است.

سفیر ایران در قطر گفت: هدف وزارت خارجه، کمک به اقتصاد کشور از مسیر سفارتخانه‌های خارجی است و مناطق آزاد به ویژه قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس از موقعیت مهمی در حوزه‌های مختلف صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است.