معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:

سهم ۹۵درصدی مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور از واردات بندر کاسپین

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بیش از ۹۵درصد کالا‌های وارداتی از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی، کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، امین افقی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بندر کاسپین و بندر انزلی که در محدوده این منطقه قرار دارند، به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران به اورسیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: ۲شهرک صنعتی با ۱۴۰واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی فعال است.

وی استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم را فرصتی جهت تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی کشور تلقی کرد و ابراز داشت: با عملیاتی شدن این کار ضمن تامین نیاز کشور رونق و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر حاصل می‌شود.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده در واحدهای تولیدی مستقر در ۲شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی از توان مناسبی برای صادرات به کشور‌های حوزه خزر برخوردار هستند، عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از مواد اولیه این واحد‌ها از بندر کاسپین تامین می‌شود که از جایگاه و اهمیت ویژه این مجتمع بندری حکایت دارد.