با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

سه پروژه تولیدی در ارس افتتاح شد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سفر خود به منطقه آزاد ارس، سه پروژه تولیدی دیگر را در این منطقه را افتتاح کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با حضور مرتضی بانک و هیات همراه، کارخانه‌های تولیدی «گروه دیاموند آریا شیمی ارس»، «سامان گستر طباء مهر ارس» و «هامین تجارت ارس» افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تولیدی «گروه دیاموند آریا شیمی ارس»، در زمینه تولید انواع مایع پاک‌کننده چربی، مایع شیشه پاک‌کن و‌… فعالیت می‌کند. این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده و برای ۵۰نفر اشتغال ایجاد کرده است.

واحد تولیدی «سامان گستر طباء مهر ارس»، تولیدکننده اینورتر منصفل از شبکه، با سرمایه‌گذاری ۱۷۰میلیارد ریالی بخش خصوصی است و اشتغال‌زایی ۱۰نفر به همراه دارد.

کارخانه تولیدی «هامین تجارت ارس» نیز با ۳۲۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید انواع ظروف آشپزخانه فعالیت می‌کند و برای ۱۴نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ «محسن نریمان» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، «محمدرضا پور‌محمدی» استاندار آذربایجان شرقی، «محمد حسن‌نژاد» نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، «جعفر آهنگران» معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورایعالی و «محمود منزوی‌زاده» مشاور بین‌الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «مرتضی بانک» را در این سفر همراهی می‌کنند.