معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

سیاست سازمان منطقه آزاد کیش بسط و گسترش استاندارد است

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بسط و گسترش استاندارد و ارتقاء آن به جایگاه مطلوب از سیاست‌ها و رویکردهای این سازمان است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر آخوندی در همایش گرامیداشت هفته استاندارد در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش افزود: در اجرای این سیاست با پیگیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان منطقه آزاد کیش امضا و از اسفندماه سال گذشته با هدف استانداردسازی همه امور و ارتقای جایگاه استاندارد در کیش به اجرا گذشته شده است.

وی گفت: در همین زمینه به منظور کنترل کیفیت مصالح ساختمانی، تفاهم‌نامه همکاری با یکی از شرکت زیرمجموعه گروه شستا که یک بازرس بین‌المللی می‌باشد، امضا شده است.

آخوندی با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی جزیره بر مصالح ساختمانی که باعث خورندگی آن می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این شرایط و لزوم محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که در بخش‌های خدماتی، گردشگری و مسکونی در جزیره کیش انجام شده، سازمان منطقه آزاد کیش از صدور مجوز ورود مصالح ساختمانی فاقد استانداردهای لازم به جزیره کیش جلوگیری می‌کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره کیش را به لحاظ رعایت قوانین استاندارد ازجمله مناطق نمونه کشور معرفی کرد و گفت: معاونت عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از تمامی شرکت‌هایی که در زمینه احداث آزمایشگاه کنترل کیفی مصالح ساختمانی، فعالیت دارند دعوت به همکاری کرده و ضمن حمایت از این شرکت‌ها، فضاهای مورد نیاز را در اختیار آنها قرار خواهد داد تا برای تقویت، حفظ ایمنی، ساخت و بازسازی طرح‌های عمرانی و استانداردسازی مصالح ساختمانی در کیش فعالیت کنند.

آخوندی عدم رعایت قوانین استاندارد در تولید محصولات بهداشتی و غذایی را از نظر اقتصادی تهدیدی بزرگ برای سلامت جامعه و منابع مالی دانست و افزود: هزینه‌کرد برای ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی و موارد استاندارد، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری برای آحاد جامعه است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه رعایت استاندارد مواد غذایی و بهداشتی کوتاه نخواهد آمد و به جد پیگیر آن است، از صدا و سیمای مرکز کیش خواست تا همایش‌ها و برنامه‌های هفته استاندارد را به کیشوندان، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، بازاریان و اصناف به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی کند تا مردم در خصوص اطمینان خاطر را داشته باشند.

گفتنی است، سازمان ملی استاندارد ایران و منطقه آزاد کیش اسفندماه گذشته با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های اجرایی‌، فنی، علمی و ظرفیت‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در اجرای مواد‌۱۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه و ۲۷قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی کشور و به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به منظور تعامل دو طرف با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری کیش امضا و مبادله شد.

بر پایه این گزارش، تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های بازرسی و مراکز آموزشی، کنترل کیفیت محصولات تولیدی و خدماتی، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی، صدور پروانه و گواهینامه‌های لازم براساس قوانین و مقررات، مشارکت در تدوین و ترویج استانداردهای ملی، اجرای مقررات و دستورالعمل‌های سازمان استاندارد توسط منطقه آزاد کیش و نظارت بر اجرای درست آن با رعایت ماده چهار قانون مقررات صادرات واردات و امور گمرکی مناطق آزاد، ازجمله بندهای همکاری این توافق‌نامه است.

آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، علیرضا خاکی‌فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولان و پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار و در خصوص مسائل پیرامون استانداردسازی حوزه‌های مختلف کیش گفتگو شد.