مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

شهر کهن درگهان؛ نبض تجارت جزیره قشم

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، روحیه انصاف، اخلاق‌مداری و مردم‌داری کسبه و اهالی شهر درگهان را عامل اصلی رونق اقتصادی در این شهر تجاری معرفی کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، امیر سلکی در هفتمین همایش روز ملی اصناف و بازاریان شهر درگهان که در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد، ضمن تبریک روز اصناف بیان کرد: این مراسم به منظور تقدیر از فعالیت‌های یک ساله صاحبان مشاغل و صنوف شهر درگهان که با اخلاق شایسته و رعایت انصاف به گردش چرخه اقتصاد و تجارت کمک می‌کنند، برگزار شده است.

وی افزود: ۱۰۰فعال صنفی برتر شهر درگهان براساس رعایت مقررات صنفی، نظم گروهی، داشتن اخلاق نیکو، اعمال سلیقه در ارائه خدمات و کیفیت محصول، به تشخیص نیروی انتظامی، بازرسان شبکه بهداشت، مدیران مجتمع  و نیروهای مدیریت امور درگهان انتخاب شده‌اند.

به گفته مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، قسمت عمده اصناف این شهر به بخش تجاری آن مربوط می‌شود و همراهی فعالان صنفی با این مدیریت می‌تواند به افزایش جذب مسافران و گردشگران کمک کند.

وی با اشاره به موقعیت مرزی و تجاری جزیره، اظهار کرد: شهر درگهان از ۲۰سال گذشته به تدریج با ساخت مجتمع‌های تجاری بزرگ و مدرن توانسته در کشور به عنوان مرکز تجارت جزیره قشم معرفی شود و وظیفه مدیریت امور درگهان به عنوان نماینده‌ای از بدنه سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه شهر با انجام فعالیت‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز است.

سلکی ادامه داد: امسال سعی کردیم با برپایی جشنواره‌های مختلفی همچون نخستین نوروزگاه درگهان، در زمینه جذب گردشگر و افزایش شب اقامت مسافران تحولاتی ایجاد کنیم و با ادامه این برنامه‌های مناسبتی، به ترویج روحیه نشاط عمومی بپردازیم.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از ادامه برگزاری این جشنواره‌ها خبر داد و گفت: الحاق وظایف و اختیارات روستاهای کووه‌ای، رمکان و گیاهدان توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، موجبات همکاری و هم‌پیوندی این مدیریت را با کسبه و دهیاران بخش میانه جزیره را فراهم کرده و می‌تواند آغازی برای معرفی ظرفیت‌های این مناطق به گردشگران و مسافران باشد.

شایان ذکر است، در هفتمین همایش روز ملی اصناف و بازاریان شهر درگهان که در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهر درگهان و رئیس اداره دارایی شهرستان قشم نیز سخنرانی کردند.

همچنین این مراسم با تقدیر و اهدای لوح به ۱۵تَن از مدیران مجتمع‌های تجاری این شهر، هفت نیروی اماکن و بازرسی، سه نیروی شبکه بهداشت، چهار کارمند حوزه اصناف و ۱۰۰فعال صنفی برتر به پایان رسید.