مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

صادرات اولین محموله سیمان قشم در ابتدای سال جهش تولید

در روزهای ابتدایی سال‌۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد، بارگیری اولین محموله صادراتی سیمان پاکتی تولید قشم به تناژ هشت هزار و 200تن در اسکله کاوه منطقه آزاد قشم به مقصد کشور افریقایی سومالی آغاز شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در محل این اسکله، صادر شدن این محموله را در اولین روزهای سال «جهش تولید» نشانه ای از تلاش بی‌وقفه بخش خصوصی فعال در این منطقه برای لبیک گفتن به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری خواند و گفت: در سال گذشته شرکت سیمان قشم افزون بر ۲۲۰هزار تن سیمان به خارج از کشور صادرات داشته است که این میزان نسبت به ۱۸۵هزار تن صادرات سیمان این کارخانه در سال‌۹۷ حدود ۲۰درصد رشد را نشان می‌دهد.

حمیدرضا مومنی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی منطقه آزاد قشم توسعه صادرات است، تصریح کرد: برای شرکت سیمان قشم در سال‌۹۸ افزون بر ۲۰۰هزارتن صادرات پیش‌بینی کرده بودیم که با تلاش و همت مجموعه مدیریت و کارکنان این شرکت، میزان تولید آن از برنامه جلو زد و امسال نیز همان ۲۰۰هزارتن را برای آنها در نظر گرفتیم که بارگیری اولین محموله‌شان برای صادرات آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که به رغم مشکلات پیش آمده در کشور، شرایطی در منطقه آزاد قشم پیش بیاید که اهداف صادراتی مجموعه‌های تولیدی فعال در جزیره امسال محقق شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سیمان یکی از اقلام صادراتی مهم منطقه آزاد قشم بشمار می‌رود و غیر از اینکه این کالای استراتژیک برای کشور و منطقه ارزآوری فراوانی دارد، نقش آن در طرح‌های توسعه اقتصادی و ساخت و سازهای داخل کشور و به خصوص در جزیره قشم بسیار اساسی و راهگشا است.

مومنی توسعه بازارهای صادراتی سیمان را از اهداف مهم منطقه آزاد قشم خواند و گفت: در سال گذشته افزون بر چهار میلیون و ۳۰۰هزار دلار صادرات سیمان بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش تولید داخلی سیمان و فعال نبودن برخی پروژه‌ها این رقم شاید به سه میلیون و ۵۰۰هزار دلار کاهش یابد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به طرح توسعه شرکت سیمان قشم به عنوان یک نوید در آغاز سال نو اشاره کرد و گفت: مدیریت این شرکت برای افزایش ظرفیت این کارخانه که در حال حاضر ۳۰۰هزارت ن در سال است برنامه‌ریزی کرده تا این ظرفیت را به یک میلیون تن در سال برسانند، که برای این کار حتی بخشی از تجهیزات موردنیاز هم خریداری شده و قرار است در محل همین کارخانه این توسعه اتفاق بیافتد.