مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

صادرات بیش از ۳۸میلیون دلاری منطقه آزاد قشم در بهار۹۹

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 34میلیون و 549هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدمهدی برنجی گفت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم مربوط به سه ماهه نخست سال جاری می‌شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی معادل ۳۱۲درصد داشته است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۷میلیون دلار از صادرات صورت گرفته به خارج از کشور، مربوط به صادرات سکوی گازی به منطقه ویژه پارس انرژی توسط یکی از شرکت‌های فعال در منطقه آزاد قشم است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال، معادل ۴میلیون و ۲۱۰هزار دلار نیز به داخل کشور صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳میلیون و ۸۴۹هزار دلار) بیش از ۹درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته برنجی، در فصل بهار سال جاری همچنین معادل ۲میلیون و ۴۳۷هزار دلار واردات به منطقه آزاد قشم صورت گرفته که این رقم نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته (۱۵میلیون و ۷۲هزار دلار) حدود ۸۳درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک بیش از ۱۹۰شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی خود را در بخش‌های ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی‌اتیلن، ماهی و میگو صادر می‌کنند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از ۱۹۰شرکت با اشتغال‌زایی برای ۴هزار و ۵۰۵نیروی کار، در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می‌کنند.