مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

صادرات بیش از ۷۵میلیون دلار کالاهای تولید شده در منطقه آزاد قشم

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 75میلیون و 200هزار دلار انواع کالا توسط شرکت‌های تولیدی این منطقه به خارج و داخل کشور تا پایان دی‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۱۰ماهه سال جاری بیش از ۱۸۹هزار و ۵۰۰تن انواع کالا به سایر کشورها و سرزمین اصلی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان، بیش از ۱۷۹هزار و ۸۰۰تن کالا به ارزش بیش از ۵۴میلیون و ۷۰۰هزار دلار از منطقه آزاد قشم به سایر کشورها ازجمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین بیش از ۹هزار و ۷۰۰تن کالا به ارزش بیش از ۲۰میلیون و ۵۰۰هزار دلار از محصولات تولید شده توسط واحدهای تولیدی منطقه به سرزمین اصلی (داخل کشور) صادر شده است.

به گفته همایونی، در این مدت حدود ۵هزار تن مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی جزیره به ارزش ۳۵میلیون دلار واردات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ماهه سال جاری، معادل ۱۱تن به ارزش بیش از ۱۹۶هزار دلار انواع ماشین‌آلات خط تولید و کارخانجات جزیره وارد منطقه آزاد قشم شده است.

همایونی خاطرنشان کرد: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهم‌ترین مبدا محصولات وارداتی جزیره قشم را تشکیل می‌دهند.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اظهار داشت: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، مهم‌ترین ماموریت‌های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.