مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

صادرات بیش از ۱۳میلیون دلار محصولات تولیدی قشم در شش ماهه۹۸

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 13میلیون و 135هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدمهدی برنجی گفت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم به شش ماهه نخست امسال مربوط می شود و پیش بینی می شود آمار صادرات شش ماهه دوم سال با توجه به افزایش شمار واحدهای صنعتی، بیشتر از شش ماهه نخست شود.

برنجی اظهار کرد: هم‌اینک ۱۹۷شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.

وی گفت: ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی‌اتیلن، ماهی و میگو عمده‌ترین محصولات تولیدی حوزه صادرات منطقه آزاد قشم است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می‌شود.

برنجی با اعلام اینکه ۳۰شرکت جدید با جذب ۵۴۱نیروی کار در این منطقه در حال احداث می‌باشد، افزود: ۷شرکت با پیشرفت ۸۵در صد و شرایط جذب افزون بر ۷۰نیروی کار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، طی چهار و نیم سال گذشته و در دوره سکانداری حمیدرضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ۹۸پروانه بهره‌برداری برای فعالان اقتصادی صادر شده که ۵۸مورد آن با سرمایه هشت هزار میلیون دلار و افزون بر هفت هزار و ۳۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با ایجاد شرایط کار برای یک هزار و ۶۸نفر از افراد بومی و غیربومی در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شده است.

بنا به این گزارش، هم‌اینک ۱۹۷شرکت با جمعیت ۴هزار و ۸۱۹نیروی کار در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می‌کنند که با تکمیل ۳۰واحد صنعتی در درست احداث، شمار واحدهای تولیدی به ۲۲۷ و آمار نیروهای این شرکت‌ها هم به ۵هزار و ۳۶۰نفر افزایش می‌یابد.