دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کرد:

صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا، یکی از اولویت‌های اقتصادی مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: برنامه‌ریزی برای جهش صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از اولویت‌های اقتصادی مناطق آزاد کشور است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در آیین کلنگ‌زنی شرکت ورق استیل ضدزنگ در جزیره قشم، اظهار داشت: تولید ورق‌های فولادی ضدزنگ یکی از محصولات با ارزش افزوده بالا در زنجیره محصولات فولادی است که می‌تواند به صرفه جویی ارزی و ارزآوری برای کشور منجر گردد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد کشور در ۴۴سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، بالغ‌بر ۸۰برابر رشد داشته است و از ۵۰۰هزار تن به حدود ۴۰میلیون تن در سال رسیده است.

عبدالملکی تصریح کرد: این واحد صنعتی در جزیره قشم، ظرفیت تولید ۳۰۰هزار تُن ورق فولادی ضدزنگ را داراست که پس از بهره‌برداری علاوه‌بر تامین نیاز داخل امکان صرفه‌جویی ۵۰۰میلیون یورویی را به همراه خواهد داشت.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ورق‌های فولادی ضدزنگ تولید شده توسط این مجموعه با صادرات به بازارهای هدف، امکان ارزآوری یک میلیارد یورویی برای کشور را دارد.