مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم اظهار کرد:

صادرات گوشت شترمرغ از قشم به کشورهای حاشیه خلیج فارس

مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم از برنامه‌ریزی برای ساخت کشتارگاه شترمرغ جهت تکمیل زنجیره ارزش این صنعت و صادرات محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

عباس سَقِزچی با بیان این مطلب گفت: اصلی‌ترین هدف مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم، ورود به عرصه صادرات با استفاده از مُهر حلال در صنعت کشتار و بسته‌بندی گوشت این جانور و ایفای نقشی در بازار جهانی است که با ساخت کشتارگاه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز این صنعت به همکاری مسئولان، بانک‌ها و موسسه‌های مالی افزود: فراهم آوردن زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰نیروی بومی،  استقرار صنایع تبدیلی، راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی (طراحی بر روی تخم شترمرغ) و ایجاد شبکه توزیع و فروش، دستاوردهای این همکاری‌ها خواهد بود.

مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس اضافه کرد: پرورش پرنده‌ای مانند شترمرغ در قشم و در کنار صنایع تولیدی بزرگی همچون مزارع پرورش ماهی و میگو، می‌تواند تعادلی در صنایع پرورش دام و طیور و شیلات منطقه ایجاد کند.

سقزچی با بیان اینکه فعالیت این واحد تولیدی همسو با شعار رونق تولید و همگام با سایر صنایع فعال این جزیره آغاز شده، ادامه داد: سرمایه اولیه راه‌اندازی این مجموعه ۱۰میلیارد ریال بوده که با توسعه صورت گرفته، هم‌اکنون فقط هزینه نگهداشت ماهیانه آن به ۳۲۰میلیون ریال می‌رسد.

این فعال اقتصادی جزیره در توضیح بیشتر عنوان کرد: این مزرعه با هفت قطعه شترمرغ فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر به ۲۹قطعه شترمرغ افزایش یافته و ۱۲۳قطعه جوجه دارد که در همین مزرعه متولد و نگهداری می‌شوند.

مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم با بیان اینکه شترمرغ حیوانی است که اصلاح ژنتیکی نشده و مراحل تولید و پرورش آن کاملا ارگانیک است، گفت: گوشت این حیوان بدون کلسترول و سرشار از امگا‌۳ و دارای طبع گرم است. همچنین کیفیت بالای گوشت شترمرغ، قیمت مناسب و محصولات جانبی حاصل، بازار تقاضای وسیعی برای این محصول فراهم کرده است.

سقزچی با اشاره به همکاری خوب سازمان منطقه آزاد قشم با مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ، ادامه داد: اختصاص ۳۲هکتار زمین استجاری از سوی سازمان منطقه آزاد زمینه‌ساز حس دلگرمی و تداوم فعالیت ما شده است.

وی نیاز این مجموعه به آب را متذکر شد و بیان کرد: خرید آب شیرین‌کن صنعتی برای استفاده از آب چاه برای ما با هزینه‌های بالایی همراه بود.

مدیر مجتمع صنعتی پرورش شترمرغ خلیج فارس قشم در پایان از مسئولان ذیربط خواست تا با آسان‌سازی قوانین بانک‌ها و صندوق‌های مالی، شرایط دریافت تسهیلات را منطبق بر رویکرد تسهیل در تولید و اشتغال‌زایی و نیازهای صنایع تولیدی برنامه‌ریزی کنند.