معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

صادرات ۶۴۰میلیون دلاری از منطقه آزاد انزلی در سال جاری

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه‌گذاری خارجی ۵۳میلیون دلاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: ۶۴۰میلیون دلار صادرات طی سال جاری در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مجید فاتحی امروز (سه شنبه ۵آذر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اقدامات این سازمان طی ۶سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی به ارث رسیده از سالیان گذشته، گفت: در این دوره ۶ساله رکود منطقه آزاد انزلی به ویژه در بخش تجاری برطرف شد.

وی با اشاره به فعال‌سازی هزار و ۷۰۰غرفه تجاری در این منطقه تصریح کرد: اجرای پنج پست اسکله بندر کاسپین با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیاردی و بهره‌برداری از ۲اسکله، تملک اراضی و بسترسازی برای شبکه راه‌آهن، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و مرکز تفریحات دریایی ازجمله اقدامات طی سالیان اخیر بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی اسکله مارینا را بزرگترین اتفاق در حوزه توسعه گردشگری منطقه دانست و افزود: بهره‌برداری از مجموعه ساحلی قایقران که منجر به اجرای ۱۴۰برنامه ورزشی در این مجموعه شد، از زیرساخت‌های مهم در توسعه ورزش منطقه آزاد انزلی بود.

فاتحی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری داخلی با رشد ۳۳۷درصدی طی این ۶سال اظهارداشت: بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در سال جاری صورت گرفت.

وی از سرمایه‌گذاری خارجی ۵۳میلیون دلاری در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۶۴۰میلیون دلار صادرات در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به صدور بیش از ۲هزار مجوز در منطقه آزاد انزلی اذعان کرد: طی این سال‌ها با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، شاهد رونق بخش گردشگری بودیم که موجب ورود‌ ۷میلیون نفر گردشگر در سال جاری به این منطقه بود.

همچنین در ادامه این مراسم، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی به ارائه اقدامات و حمایت‌های انجام شده از سرمایه‌گذاران طی سالیان اخیر اشاره کرد و از  فعالیت چهار هزار فعال افتصادی در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور «مرتضی بانک» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، از زحمات ۶ساله «رضا مسرور» مدیرعامل سابق منطقه آزاد انزلی تقدیر و «محمدولی روزبهان» به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی معرفی شد.