معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد:

صادرات ۸۰۰میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 800میلیون دلار کالای غیرنفتی امسال از مرز تجاری شلمچه، بنادر آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سه میلیارد و ۶۰۰کیلوگرم کالای غیرنفتی از بنادر آبادان و خرمشهر و مرز بین‌المللی شلمچه صادر شد.

وی عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع محصول شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: بیشتر این کالاها به کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شدند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در مهرماه سال جاری ۱۸۳میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد که از این میزان ۱۲۰میلیون دلار از طریق مرزشلمچه صادر شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه ساله گذشته رشد ۲۰۰درصدی دارد.

موسوی مقصد اصلی صادرات کالا را کشور عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران دانست و گفت: صادرات از مرز بین‌المللی شلمچه به دلیل شرایط کرونایی چهار ماه متوقف شد ولی با تمهیدات اندیشیده شده روند صادرات از این مرز افزایش یافت به طوری که در مقایسه با سال‌۹۸ کاهش صادرات از مرز شلمچه نداشته‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری از دستگاه ایکس‌ری کامیونی به منظور تسریع روند صادرات و واردات کالا در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه یکی از مهم‌ترین مرزهای تجاری و اقتصادی کشور است.

گفتنی است، مرز بین‌المللی شلمچه، بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از آن به عراق صادر می‌شود.