معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ۳۰۰میلیون دلاری در اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مجوز رسمی سرمایه‌گذاری خارجی 300میلیون دلاری در منطقه آزاد اروند صادر شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی اظهار داشت: در دویست و چهل و چهارمین نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با پیگیری‌های جدی سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای ماده شش قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی، مجوز جدید سرمایه‌گذاری خارجی به منظور احداث واحد بزرگ تولیدی، با تایید و امضای وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران صادر گردید.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در تراز تجاری و توسعه اقتصادی گفت: حمایت از حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی از مهم‌ترین شاخص‌ها و اولویت‌ها در سازمان منطقه آزاد اروند است و امروز ما با همت متخصصین و کارشناسان باتجربه و توانمند، موفق به جذب سرمایه‌گذار و منابع در منطقه آزاد اروند شده‌ایم.

موسوی گفت: طرح پروژه سرمایه‌گذاری خارجی مزبور، درخصوص احداث واحد بزرگ تولیدی مواد معدنی بوده است که به تصویب سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این پروژه بزرگ صنعتی، زمینه اشتغال برای ۵۰۰نفر در منطقه آزاد اروند فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است، سرمایه‌گذاران خارجی متعددی در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت هستند، اما تنها برخی از این سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌برداری از منافع قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و اخذ تضامین رسمی دولتی درخواست ثبت و تایید رسمی و صدور مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران را دارند که با طی نمودن فرآیند اداری مورد نظر و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به این مهم دست می‌یابند.