معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

صدور هزار و پانصد مجوز فعالیت اقتصادی به اصناف منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از زمان فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو هزار و پانصد نفر از اصناف این منطقه مجوز فعالیت اقتصادی از این سازمان دریافت کرده اند‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی در مراسم روز ملی اصناف و تجلیل از اصناف نمونه این منطقه با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر ۶۰۰۰اصناف در بخش‌های مختلف در این منطقه فعالیت دارند که تا به حال تنها یک پنجم این اصناف مجوز فعالیت اقتصادی گرفته‌اند‌.

وی از آغاز صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی در اتاق‌های اصناف شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: برای پرهیز از حضور اصناف محترم در سازمان منطقه آزاد ماکو و رعایت حال آنها، صدور مجوز در اتاق‌های اصناف صورت خواهد گرفت‌.

جلیلی همچنین به انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهرهای منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: در تمامی شهرهای این منطقه، این صنوف آلاینده داخل شهر به خارج از شهرها منتقل خواهد شد‌.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون اصناف با مسئولیت سازمان گفت: این کار باعث خواهد شد که اصناف تحت حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو فعالیت نمایند.

امام جمعه ماکو نیز با اشاره به اهمیت شغل اصناف در اسلام گفت: دنیا مزرعه آخرت است و کسب و کار و تجارت با در نظر گرفتن آخرت و رعایت تقوا و انصاف، باعث افزایش روزی و‌رزق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هاشمی، کسب روزی حلال را یکی از وظایف مهم اصناف عنوان کرد و ادامه داد: تحقق سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در گرو اشاعه کسب روزی حلال و حیات طیبه است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس و هدایا از شش نفر از اصناف نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شد .