مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد:

صدور و تمدید ۵۰۰مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال جاری جهت بهره‌مندی فعالان اقتصادی منطقه از مزایای قانونی مناطق آزاد، بیش از ۵۰۰مجوز فعالیت اقتصادی شامل تجاری، خدماتی، بانکداری، صنعتی، فنی و مهندسی صادر و تمدید شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی قنبری اظهار داشت: همچنین  از ابتدای سال تاکنون، هشت کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در سطح منطقه برگزار شده است که بخش مهمی از تصمیمات مربوط به حمایت از صنوف در شرایط کرونایی و توسعه فضای کسب و کار بوده است.

وی، از پیگیری و رفع مشکلات مالیاتی و تعهدات ارزی فعالان اقتصادی مستقر در محدوده این منطقه خبر داد و گفت: امسال عوارض فعالیت صنوف آسیب‌دیده از کرونا هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در حوزه بازرگانی خارجی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته، ادامه داد: ازجمله این اقدامات می‌توان به تعیین رویه واردات و ریجستری تلفن همراه، تکمیل و راه‌اندازی سامانه جامع انبارها، تدوین برنامه حمایتی توسعه کسب و کارهای حوزه پوشاک با تمرکز بر توسعه صادرات و مدیریت واردات، کمک به تامین مواد اولیه و فروش محصولات واحدهای تولیدی صادرات‌گرا و همچنین تدوین مشوق‌های صادراتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است، منطقه آزاد ماکو از لحاظ سرعت و دقت انجام این فرآیند طبق آمار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در رتبه سوم بین مناطق آزاد هفتگانه قرار دارد که این رتبه با توجه به حجم پرونده‌های ورودی این منطقه، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

گفتنی است، در منطقه آزاد ماکو سه اتاق اصناف که هر کدام دارای ۹اتحادیه صنفی هستند، در حوزه تسهیل و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی فعالیت دارند.